Σελίδες

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Aυτοκίνητα λαγοί και αλεπούδες

Ένα σημαντικό στοιχείο για τη προώθηση και τη πορεία ενός αυτοκινήτου στην αγορά, είναι η ονομασία του. Κάθε εταιρία δίνει μεγάλη σημασία σε αυτό και πολλές ονομασίες έχουν κατοχυρωθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αυτό δε σημαίνει ότι οι επιλογές που γίνονται είναι πάντα επιτυχημένες. Πολλές φορές οι ονομασίες των αυτοκινήτων είναι απλά χαριτωμένες ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ένα αυτοκίνητο μπορεί να αλλάξει ονομασία για μια συγκεκριμένη αγορά.
Μια χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση είναι και το Volkswagen Golf, που αποδείχθηκε ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά αυτοκίνητα.
To μικρομεσαίο hatchback παρουσιάστηκε επίσημα το 1974, όμως στις Η.Π.Α. οι  πωλήσεις ξεκίνησαν το 1975. Για την αμερικάνικη αγορά το αυτοκίνητο μετονομάστηκε σε Rabbit. Άγνωστο γιατί η γερμανική εταιρία εμπνεύστηκε από το συμπαθές τετράποδο. Το χαρακτηριστικό του λαγού να τρέχει γρήγορα, δεν ήταν πάντως στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου εκείνη την εποχή.
Bέβαια η εμπορική επιτυχία δεν άργησε να έρθει ούτε στις Η.Π.Α. Μάλιστα, με την ενεργειακή κρίση του 1979 και τη στροφή των Αμερικανών σε μικρότερα και οικονομικότερα μοντέλα, οι πωλήσεις του Rabbit εκτοξεύτηκαν. Από 149.170 μονάδες το 1978 έφτασαν τις 214.835 το 1979. Το 1980 και 1981 οι πωλήσεις του παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα με αυτές των εκδόσεων diesel να υπερβαίνουν αυτές των βενζινοκίνητων! Επιπλέον, εκείνη την εποχή, το Rabbit είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις Η.Π.Α. 
Από το 1982 μέχρι τη τελευταία του χρονιά στην αγορά, το 1984, η ζήτηση μειώθηκε αισθητά.
Η VW τότε εγκατέλειψε την ονομασία "Rabbit" και το νέο μοντέλο κυκλοφόρησε ως Golf και στην Αμερική. To 2006, όταν παρουσιάστηκε στις Η.Π.Α. η 5η γενιά Golf, η VW αποφάσισε να επαναφέρει την ονομασία, ελπίζοντας ότι το "θρυλικό" όνομα της πρώτης γενιάς θα τονώσει τις πωλήσεις του μοντέλου εκεί.  Έτσι, από το 2006 έως το 2009 τα "λαγουδάκια" της VW ξαναβγήκαν στους δρόμους. Παρότι το αυτοκίνητο δε πήγε άσχημα εμπορικά, η επόμενη (6η) γενιά του μοντέλου κυκλοφόρησε ξανά ως Golf. 
Στα τέλη της δεκαετίας του '80, η VW χρειαζόταν ένα οικονομικό μοντέλο για την αμερικάνικη αγορά, πιο προσιτό από τα Golf και Jetta. Το μοντέλο αυτό το "δανείστηκε" από τη σειρά της VW Βραζιλίας και κυκλοφόρησε το 1987. Η ονομασία του μικρού sedan ήταν εμπνευσμένη για άλλη μια φορά από το ζωικό βασίλειο: "Fox"
Το VW Fox κυκλοφόρησε στις Η.Π.Α από το 1987 έως το 1993.

H ονομασία "Fox" δεν ήταν καινούργια στην αμερικάνικη αγορά, εφόσον τη δεκαετία του '70 είχε κυκλοφορήσει με αυτό το όνομα η πρώτη γενιά του Audi 80. 
Πολλά χρόνια αργότερα η VW χρειαζόταν και στην Ευρώπη ένα φθηνό μοντέλο στη βάση της γκάμας της, με σκοπό να αντικαταστήσει το μικρό αλλά ακριβό Lupo. Αυτό βρέθηκε ξανά από τη σειρά της Βραζιλίας και κυκλοφόρησε το 2005, πάλι με το όνομα Fox. Η καριέρα της "αλεπούς" μπορεί να έχει τελειώσει στην Ευρώπη (μάλλον άδοξα), όμως στη Βραζιλία εξακολουθεί να κυκλοφορεί με ιδιαίτερη επιτυχία.  
Το Βραζιλιάνικο Fox που εισήχθη στην Ευρώπη το 2005.



Billy.
(photos αρχείο Billy Files)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου