Σελίδες

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Το Άλσος Κηφισιάς.

Όταν, το 1885, η Εταιρία Σιδηροδρόμων Αττικής επέκτεινε τη σιδηροδρομική γραμμή ως τη Κηφισιά, ανέλαβε και την υποχρέωση να εξωραΐσει τη γύρω περιοχή. Έτσι, μέσα στα επόμενα χρόνια δημιουργήθηκε το Άλσος Κηφισιάς.
Ας δούμε τι έγραφε η "Εμπρός" για το θέμα, στις 20 Ιανουαρίου 1901.

"Κατά την σύμβασιν την υποβληθείσαν εις την Βουλήν το πάρκον της Κηφισσίας θα καταλάβη όλον τον χώρον τον περιλαμβανόμενον μεταξύ του σημερινού σταθμού Κηφισσίας, της πλατείας Πλατάνου, των δύο παραλλήλων οδών, τών εκ του σταθμού εις την αυτήν πλατείαν αγουσών και μεγάλου τμήματος δεξιά της πλατείας. 
Τον χώρον τούτον υποχρεούται η Εταιρία να φυτεύσει και εγκαταστήση εν αυτώ εστιατόριον, καφενείον, θέατρον, διάφορα περίπτερα όπως υπάρχουν εν Ευρώπη και εργοστάσιον προς παραγωγήν ηλεκτρισμού, διότι το άλσος, αι πέριξ οδοί, ο σταθμός και ο συνοικισμός Κηφισσίας ο περιλαμβανόμενος εντός του ήδη εγκεκριμένου σχεδίου της ρυμοτομίας θα φωτίζωνται ηλεκτρικώς.
Η Εταιρία των Σιδηροδρόμων Αττικής υποχρεούται να δαπανήση εξακοσίας χιλιάδας δραχμών κατ'ανώτατον όρον, και ουδέν πλέον, δια την εκτέλεσιν των ακολούθων έργων και κατά την εξής σειράν :
α) Δια την ολοσχερή αποζημίωσιν των ιδιοκτητών του καταληφθησομένου χώρου δια το άλσος και των εν αυτώ παντός είδους οικοδομημάτων και προς φύτευσιν και μόρφωσιν του άλσους. 
β) Δια την εγκατάστασιν εργοστασίου προς ηλεκτρικόν φωτισμόν του άλσους και του σταθμού.
γ) Το τυχόν υπολειφθησόμενον ποσόν εκ των δραχμών 600,000 μετά την αφαίρεσιν των δαπανηθησομένων δια τα ανωτέρω, θα διατεθή δια την αύξησιν της εγκαταστάσεως του εργοστασίου του ηλεκτρισμού και εις τας εν τω εγκεκριμένω ήδη σχεδίω ρυμοτομίας, καλλωπιστικών έργων εμφαινομένας οδούς, ως και τας ιδιωτικάς οικίας και καταστήματα. 
Δια την υπηρεσίαν των τυχόν τόκων και προς απόσβεσιν του δαπανηθησομένου ποσού των 600,000 δρ. επιτρέπεται εις την Εταιρίαν να κρατή εκ των ακαθαρίστων εισπράξεων αυτής δρ. 30,000 κατ'έτος επί είκοσιν έτη." 

Η Εταιρία Σιδηροδρόμων Αττικής είχε προθεσμία 18 μηνών για την αποπεράτωση του έργου και την έναρξη λειτουργίας του άλσους. Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι η τότε Κυβέρνηση αναλάμβανε την υποχρέωση προς την Εταιρία να μην επιτρέψει την κατασκευή σιδηροδρομικής ή τροχιοδρομικής γραμμής που να ενώνει άμεσα ή έμμεσα την Αθήνα με το Μαρούσι και τη Κηφισιά, πριν την παρέλευση εικοσαετίας, δηλαδή πριν το 1921. Τότε ο σταθμός της Κηφισιάς ανήκε στο δίκτυο της γραμμής που ξεκινούσε από τη Πλατεία Λαυρίου.
Βόλτα στο Άλσος Κηφισιάς περί το 1911. 

Στις 9 Αυγούστου 1902, η Εταιρία Σιδηροδρόμων Αττικής  ανήγγειλε με έγγραφό της προς το υπουργείο Εσωτερικών ότι οι εργασίες για τη κατασκευή του άλσους είχαν ολοκληρωθεί και αυτό ήταν έτοιμο προς παράδοση. 
Στο Άλσος Κηφισιάς γίνεται κάθε χρόνο το Μάιο η Ανθοκομική Έκθεση Κηφισιάς, ένας ιστορικός θεσμός.

Billy.
(photo Billy Files)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου