Σελίδες

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Σύνταγμα - Ελληνικό 14 λεπτά με το μετρό

Ανοίγουν στο τέλος της εβδομάδας οι τέσσερις νέοι σταθμοί.Συνολικά 80.000 επιβάτες αναμένεται να εξυπηρετούνται ημερησίως.

της Αλεξανδρας Κασσιμη

Συνολικά 80.000 επιβάτες αναμένεται να εξυπηρετούνται ημερησίως από τους τέσσερις νέους σταθμούς του μετρό στην επέκταση προς το Ελληνικό, οι οποίοι αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό στο τέλος της εβδομάδας. Η επέκταση της γραμμής 2 από τον Αγιο Δημήτριο προς το Ελληνικό θα αποτελέσει ανάσα για τους κατοίκους των νοτίων προαστίων, καθώς υπολογίζεται ότι η λειτουργία των νέων σταθμών θα περιορίσει την ημερήσια κυκλοφοριακή επιβάρυνση κατά 50.000 μετακινήσεις με Ι.Χ.
Η διαδρομή από το Ελληνικό μέχρι το Σύνταγμα θα πραγματοποιείται σε 14 λεπτά.
Στους νέους σταθμούς θα «τρέξουν» και οι νέοι συρμοί, τους οποίους έχει προμηθευτεί η εταιρεία για όλες τις επεκτάσεις που έχουν προγραμματιστεί. Πρόκειται για 17 συρμούς των έξι βαγονιών, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem-Hanwha. Το κόστος τους ανήλθε στα 155 εκατ. ευρώ και η προμήθειά τους έγινε για τις επεκτάσεις του μετρό προς το Ελληνικό, το Χαϊδάρι και το Περιστέρι και για την επέκταση προς τον Πειραιά (ολοκλήρωση 2017). Με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, διαθέτουν έξυπνο σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον ένα σταθμό στον άλλο, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.
Στο μεταξύ ο ΟΑΣΑ προχωρά σε τροποποίηση λεωφορειακών γραμμών, με στόχο τη συγκοινωνιακή σύνδεση της ευρύτερης περιοχής με το δίκτυο του μετρό. Από το Σάββατο 27 Ιουλίου η γραμμή Ε22 μετονομάζεται σε Ε22 «Στ. Ελληνικό – Σαρωνίδα (EXPRESS)» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στον σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η αφετηρία της γραμμής μεταφέρεται από την οδό Σίνα (Ακαδημία) στον σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η γραμμή Χ97 μετονομάζεται σε Χ97 «Στ. Ελληνικό – Αερολιμένας Αθηνών (EXPRESS)». Η αφετηρία της μεταφέρεται από τον σταθμό μετρό «Δάφνη» στον σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η γραμμή 171 μετονομάζεται σε 171 «Στ. Ελληνικό – Βάρκιζα» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στον σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η αφετηρία της μεταφέρεται από τον «Αγ. Δημήτριο» στο «Ελληνικό».
Η γραμμή 124 μετονομάζεται σε 124 «Γλυφάδα – Αγ. Τριάδα – Στ. Ελληνικό» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στον σταθμό μετρό «Ελληνικό». Το τέρμα της μεταφέρεται από την οδό Κ. Αθανάτου στον σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της γραμμής παραμένει ως έχει στο τμήμα Γλυφάδα - Αγ. Τρύφωνας, ενώ στη συνέχεια η σύνδεση με τον σταθμό μετρό «Ελληνικό» πραγματοποιείται μέσω των οδών Κ. Αθανάτου, Γούναρη και Ιασωνίδου. Οι γραμμές 141 και 247 θα λειτουργούν με νέες διαδρομές και ονομασίες.
Η γραμμή 155 συνενώνεται με τη γραμμή 216 και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στον σταθμό μετρό «Αλιμος». Η γραμμή 101 μετονομάζεται σε 101 «Ελληνικό – Αλιμος». Αναστέλλεται η λειτουργία των γραμμών 210 «Τερψιθέα –Ελληνικό – Στ. Αγ. Δημήτριος» και 202 «Στ. Δάφνη – Στ. Συγγρού-Φιξ». Πυκνώνουν τα δρομολόγια της γραμμής Β2 «Ακαδημία – Αγ. Κοσμάς (μέσω παραλιακής)».
www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου