Σελίδες

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Αγορά αυτοκινήτου Απρίλιος 2013

Με αύξηση 20.9% έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας τον Απρίλιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Έτσι, ταξινομήθηκαν 5.332 νέα επιβατικά, έναντι 4.409 το 2012. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο σε εταιρικές πωλήσεις και ειδικά εταιριών ενοικιάσεως αυτοκινήτων εν όψει της θερινής σαιζόν.
Σε επίπεδο τετραμήνου (Ιαν.-Απρ.) πάντως, έχουν διατεθεί συνολικά 19.475 καινούργια Ι.Χ. έναντι 21.589 το ίδιο διάστημα πέρσι, πράγμα που συνεπάγεται μια μείωση κατά -9.8%.
Στη πρώτη θέση των πωλήσεων Απριλίου βρέθηκε η Toyota με 697 μονάδες, ενώ 2η ακολούθησε η Volkswagen με 661 μονάδες και 3η η Hyundai με 514.
Αναλυτικότερα. 
10 ΠΡΩΤΕΣ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013
Α/Α
ΜΑΡΚΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
1
ΤΟΥΟΤΑ
697
13.1%
2
VOLKSWAGEN
661
12.4%
3
HYUNDAI
514
9.6%
4
OPEL
421
7.9%
5
FIAT
308
5.8%
6
NISSAN
296
5.6%
7
SKODA
259
4.9%
8
PEUGEOT
216
4.1%
9
SUZUKI
215
4.0%
10
CITROEN
198
3.7%


10 ΠΡΩΤΕΣ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ – IAN.-AΠΡ. 2013
Α/Α
ΜΑΡΚΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
1
ΤΟΥΟΤΑ
2.203
11.3%
2
OPEL
2.064
10.6%
3
VOLKSWAGEN
1.931
9.9%
4
FIAT
1.369
7.0%
5
HYUNDAI
1.352
6.9%
6
CITROEN
1.298
6.7%
7
NISSAN
1.256
6.4%
8
SKODA
1.190
6.1%
9
SUZUKI
739
3.8%
10
FORD
692
3.6%

Το δημοφιλέστερο, με διαφορά, μοντέλο για τον Απρίλιο του '13 ήταν το Τoyota Yaris, με 410 μονάδες.  Η Τoyota διαθέτει τη πρωτιά και σε επίπεδο κατασκευαστών Απριλίου αλλά και πρώτου 4μήνου, έχοντας αφήσει πίσω την μέχρι πρότινος πρωταθλήτρια Opel.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013 Best Sellers
Α/Α
ΜΟΝΤΕΛΟ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
TOYOTA YARIS
410
2
HYUNDAI i20
312
3
VW POLO
261
4
OPEL CORSA
236
5
VW GOLF
206
6
NISSAN QASHQAI
158
7
PEUGEOT 208
157
8
HYUNDAI i30
135
9
TOYOTA AURIS
128
10
OPEL ASTRA
117
H Hyundai είχε πολύ καλές επιδόσεις τον Απρίλιο, κερδίζοντας τη 3η θέση των συνολικών πωλήσεων του μήνα. Αυτό κυρίως χάρη στο i20, το οποίο κατέλαβε τη 2η θέση μεταξύ των δημοφιλέστερων μοντέλων, πίσω από το Yaris.
.............................
Αναδρομή. Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Απρίλιο στα 60's

Ας πάμε για άλλη μια φορά πίσω στο χρόνο, όσον αφορά στην αγορά αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα θα δούμε τι γινόταν στην αγορά της πρωτεύουσας, η οποία και καθόριζε τις εξελίξεις.
Πληροφοριακά να αναφερθεί ότι τον Απρίλιο του 2013 στην Αττική ταξινομήθηκαν 3.532 νέα επιβατικά. Στη κορυφή βρέθηκε η Volkswagen μαζί με τη Hyundai, εφόσον και οι δύο εταιρίες διέθεσαν από 420 αυτοκίνητα! (ποσοστό 11.9%). Με μικρή διαφορά ακολούθησε η Toyota με 413 αυτοκίνητα (11.7%)
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1963:Tον Απρίλιο του 1963 ταξινομήθηκαν στη πρωτεύουσα 670 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα.  Ένας πολύ καλός μήνας για τη Fiat εκείνη τη χρονιά που κατέκτησε τη πρώτη θέση  με 90 μονάδες. Η Ford κατάφερε συνολικές ταξινομήσεις 75 αυτοκινήτων με τα 42 από αυτά να αφορούν  τα βρετανικά μοντέλα. Έτσι η Ford Aγγλίας κατέλαβε από μόνη της τη 5η θέση στη κατάταξη με τη Ford Γερμανίας να ακολουθεί στην 6η θέση, ισοβαθμώντας με τη Renault με 33 μονάδες. Ο Απρίλιος του ’63 ήταν ο δεύτερος καλύτερος μήνας  του έτους  για τη Mercedes η οποία διέθεσε 51 αυτοκίνητα κατακτώντας μια θέση στη πρώτη πεντάδα.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1963 (Aθήνα)
Α/Α
ΜΑΡΚΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
FIAT
90
2
VOLKSWAGEN
68
3
PEUGEOT
57
4
MERCEDES
51
5
FORD (Aγγλίας)
42
6
FORD (Taunus)
33
-
RENAULT
33
Η Fiat κυριάρχησε στην αγορά της Αθήνας τον Απρίλιο του 1963 (φωτό Fiat 1300).

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1967: Τον Απρίλιο του 1967 οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Αθήνα, ανήλθαν σε 1.223. Πρώτη ήρθε η Fiat με 177 μονάδες, μόλις 2 περισσότερες από τη δεύτερη Ford (175).  Η Volkswagen ακολούθησε στη τρίτη θέση με 109 αυτοκίνητα, ενώ Opel και Peugeot ακολουθούν με τον ίδιο αριθμό αυτοκινήτων στην αγορά της πρωτεύουσας (69 μονάδες έκαστη).  Αισθητή ήταν και η παρουσία των Βρετανών στο top10 . Η Triumph και η Morris ήταν ανάμεσα στις δημοφιλέστερες στο αγοραστικό κοινό των Αθηνών, ενώ χαμηλότερα η Vauxhall (θυγατρική της G.M. στη Βρετανία) έκλεινε τη πρώτη  δεκάδα μαζί με τη σουηδική Volvo.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1967 (Aθήνα)
Α/Α
ΜΑΡΚΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
FIAT
177
2
FORD (Aγγλίας&Τaunus)
175
3
VOLKSWAGEN
109
4
OPEL
69
-
PEUGEOT
69
6
TRIUMPH
58
7
MORRIS
54
8
NECKAR
53
9
VAUXHALL
38
-
VOLVO
38
Η Peugeot αποτελούσε μια από τις δημοφιλέστερες εταιρίες μεταξύ των Ελλήνων αγοραστών κατά τη δεκαετία του ’60. Τον Απρίλιο του 1967 διέθεσε στη πρωτεύουσα 69 μονάδες, τον ίδιο αριθμό αυτοκινήτων με την Opel, εξασφαλίζοντας για άλλη μια φορά την είσοδό της στη πρώτη πεντάδα των πωλήσεων. 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1969: Ενώ η δεκαετία του ’60 φτάνει προς το τέλος της, οι πρωταγωνιστές της ελληνικής αγοράς  αυτοκινήτου εξακολουθούν να είναι οι ίδιοι. Τον Απρίλιο του 1969 η Ford, η Fiat, η VW και η Opel κυριαρχούν στην αγορά της Αθήνας.  Τη πεντάδα κλείνει η Renault  με τη συνήθως δημοφιλέστερη Peugeot να ακολουθεί στην 6η θέση (115 έναντι 81 μονάδων). Χαρακτηριστική είναι η δυναμική που αρχίζουν να δείχνουν οι Ιάπωνες εκείνη τη περίοδο. Αυτό είναι φανερό κυρίως από την άνοδο των πωλήσεων της Datsun, η οποία τον Απρίλιο του ΄69 εξασφάλισε την 7η θέση με 70 αυτοκίνητα. Οι συνολικές ταξινομήσεις νέων επιβατικών στην Αθήνα τον 4ο μήνα πριν από 44 χρόνια, ανήλθαν στις 1.739 μονάδες (σχεδόν τα διπλάσια σε σχέση με το Μάρτιο).
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1969 (Aθήνα)
Α/Α
ΜΑΡΚΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
FORD
207
2
FIAT
205
3
VOLKSWAGEN
194
4
OPEL
120
5
RENAULT
115
6
PEUGEOT
81
7
DATSUN
70
8
MORRIS
67
9
NSU
61
10
AUSTIN
50
Mάχη σώμα με σώμα έδωσαν στην Αθήνα οι Fiat & Ford τον Απρίλιο του 1967 με πρώτη τη Fiat και 2η τη Ford,  αλλά  και τον ίδιο μήνα το 1969 με πρώτη τη Ford και 2η τη Fiat. Και στις δύο περιπτώσεις η διαφορά μεταξύ τους ήταν μόλις 2 αυτοκίνητα! (φωτό: Fiat 124, πάνω & Ford Taunus 12m, κάτω)

Η Datsun (όπως και η Toyota) αρχίζει να κάνει αισθητή τη παρουσία της στην ελληνική αγορά προς τα τέλη της δεκαετίας του ’60. Τον Απρίλιο του ’69 έρχεται 7η σε πωλήσεις στην Αθήνα με 70 μονάδες. Συνολικά θα διαθέσει εκείνη τη χρονιά στη πρωτεύουσα 698 αυτοκίνητα,  ενώ ένα χρόνο αργότερα (1970) θα υπάρξει νέα εντυπωσιακή αύξηση, φτάνοντας τα 1.134 αυτοκίνητα. (φωτό:  Datsun 1300/1600).

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1965: Στις 17 Απριλίου 1965 καταργείται η πώληση αυτοκινήτων με δόσεις (καινούργιων και μεταχειρισμένων), μετά από απόφαση της τότε κυβέρνησης .  Είχαν υπάρξει και στο παρελθόν περιορισμοί στη χρηματοδότηση για την αγορά αυτοκινήτου. Όμως, η ίδια η Νομισματική Επιτροπή που ενέκρινε την απαγόρευση  την άνοιξη του 1965, είχε καθορίσει μόλις το Νοέμβριο του 1964 ότι μπορεί να γίνει αγορά επιβατικού αυτοκινήτου  με προκαταβολή του 50% και εξόφληση του υπόλοιπου σε 20 μήνες. Η κοινοποίηση της απόφασης έγινε λίγο μετά τα μέσα Μαρτίου ‘65 και θα ίσχυε 20 μέρες μετά τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.  Σε αυτό το διάστημα αυξήθηκαν και οι παραγγελίες νέων (αλλά και μεταχειρισμένων) αυτοκινήτων, ώστε οι αγοραστές να επωφεληθούν από το σύστημα των δόσεων.   
Καταχώρηση στις 7 Απριλίου 1965 που ειδοποιεί το αγοραστικό κοινό να επισπεύσει την αγορά αυτοκινήτου με το σύστημα των δόσεων. Δέκα μέρες μετά, αυτό θα έπαυε να ισχύει ύστερα από απόφαση της Νομισματικής Επιτροπής



Billy.
(στοιχεία: ΣΕΑΑ)
(photos αρχείο Billy Files)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου