Σελίδες
▼
Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016
Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016
Το Ξυπόλυτο Τάγμα (1954)
Ο Γκρεγκ Τάλλας σκηνοθετεί μια ταινία που αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας ορφανών παιδιών, κατά τη διάρκεια της κατοχής.
Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Θεσσαλονίκη, σε μια περίοδο που τα ορφανοτροφεία έχουν πια επιταχθεί από τους Γερμανούς. Δυο αδέρφια καταφεύγουν σε ένα εγκαταλελειμένο κτίριο και παίρνουν μέρος, μαζί με άλλα ορφανά, σε μια πρωτότυπη συμμορία. Πρόκειται για το "ξυπόλυτο τάγμα". Οι πιτσιρίκοι οργανώνουν επιθέσεις σε γερμανικά φορτηγά και κλέβουν τρόφιμα από τον εχθρό καθώς και από τους μαυραγορίτες. Σκοπός, η επιβίωσή τους αλλά και να προσφέρουν βοήθεια σε άλλους που έχουν ανάγκη. Κάποια στιγμή θα βοηθήσουν και έναν αμερικανό αεροπόρο να δραπετεύσει ώστε να γλιτώσει από τους γερμανούς.
Το σενάριο είναι του Νίκου Κατσιώτη. Η παραγωγή είναι του Πήτερ Βουδούρη.
Ο Γκρεγκ Τάλλας είχε εργαστεί στο Hollywood και κατάφερε με αυτή τη ταινία, να αποδώσει με ρεαλισμό το κλίμα που επικρατούσε κατά τη διάρκεια της κατοχής. Σε τεχνικό επίπεδο, πρόκειται για μια αξιοπρεπή παραγωγή, για τα δεδομένα της εποχής εκείνης. Όμως, το σημαντικότερο αφορά στο πως μεταφέρεται στο θεατή η ατμόσφαιρα εκείνης της σκοτεινής περιόδου. Μια περιόδου που απείχε μόλις μια δεκαετία από τη προβολή της ταινίας.
Παίζουν: Μαρία Κωστή, Νίκος Φέρμας, Βασίλης Φραγκεδάκης, Αντώνης Βούλγαρης, Στράτος Κρόζος, Καίτη Γκίνη, Μανώλης Ρήγας, Γιώργος Αξιώτης, Νίκος Ζαχαρίας, Λόλα Χατζηχρή στου, Απόστολος Μπεκιάρης, Ευάγγελος Γιωτόπουλος, Χρήτος Σουκούρογλου, Ηλίας Παπαδόπουλος.
Η μουσική είναι του Μίκη Θεοδωράκη.
Εκτέλεση μουσικής: Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών.
Πρεμιέρα στους κινηματογράφους: 22 Μαρτίου 1954.
Ηρθε 3η σε ειπράξεις τη σαιζόν 1953-1954, με 85.394 εισιτήρια.
Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Θεσσαλονίκη, σε μια περίοδο που τα ορφανοτροφεία έχουν πια επιταχθεί από τους Γερμανούς. Δυο αδέρφια καταφεύγουν σε ένα εγκαταλελειμένο κτίριο και παίρνουν μέρος, μαζί με άλλα ορφανά, σε μια πρωτότυπη συμμορία. Πρόκειται για το "ξυπόλυτο τάγμα". Οι πιτσιρίκοι οργανώνουν επιθέσεις σε γερμανικά φορτηγά και κλέβουν τρόφιμα από τον εχθρό καθώς και από τους μαυραγορίτες. Σκοπός, η επιβίωσή τους αλλά και να προσφέρουν βοήθεια σε άλλους που έχουν ανάγκη. Κάποια στιγμή θα βοηθήσουν και έναν αμερικανό αεροπόρο να δραπετεύσει ώστε να γλιτώσει από τους γερμανούς.
Το σενάριο είναι του Νίκου Κατσιώτη. Η παραγωγή είναι του Πήτερ Βουδούρη.
Ο Γκρεγκ Τάλλας είχε εργαστεί στο Hollywood και κατάφερε με αυτή τη ταινία, να αποδώσει με ρεαλισμό το κλίμα που επικρατούσε κατά τη διάρκεια της κατοχής. Σε τεχνικό επίπεδο, πρόκειται για μια αξιοπρεπή παραγωγή, για τα δεδομένα της εποχής εκείνης. Όμως, το σημαντικότερο αφορά στο πως μεταφέρεται στο θεατή η ατμόσφαιρα εκείνης της σκοτεινής περιόδου. Μια περιόδου που απείχε μόλις μια δεκαετία από τη προβολή της ταινίας.
Παίζουν: Μαρία Κωστή, Νίκος Φέρμας, Βασίλης Φραγκεδάκης, Αντώνης Βούλγαρης, Στράτος Κρόζος, Καίτη Γκίνη, Μανώλης Ρήγας, Γιώργος Αξιώτης, Νίκος Ζαχαρίας, Λόλα Χατζηχρή στου, Απόστολος Μπεκιάρης, Ευάγγελος Γιωτόπουλος, Χρήτος Σουκούρογλου, Ηλίας Παπαδόπουλος.
Η μουσική είναι του Μίκη Θεοδωράκη.
Εκτέλεση μουσικής: Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών.
Πρεμιέρα στους κινηματογράφους: 22 Μαρτίου 1954.
Ηρθε 3η σε ειπράξεις τη σαιζόν 1953-1954, με 85.394 εισιτήρια.
Ο Νίκος Φέρμας σε σκηνή από "Το ξυπόλυτο τάγμα"
Billy
αρχείο bill files
Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016
Οι Αθηναίοι καλοσωρίζουν τον στρατό της Νέας Ζηλανδίας, το 1941
Αθήνα, άνοιξη 1941. Κόσμος υποδέχεται τη 2η Μεραρχία του 19ου Τάγματος (2nd NZEF 19 Battalion), του στρατού της Νέας Ζηλανδίας, στην οδό Σταδίου. Οι Νεοζηλανδοί είχαν έρθει στην Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου 1941, με σκοπό να βρεθούν στο πλευρό των Άγγλων και των Αυστραλών ώστε να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη εισβολή των Γερμανών. Όταν αυτή έγινε πραγματικότητα, το τμήμα αυτό του στρατού, έλαβε μέρος στη Μάχη της Κρήτης. Η παραμονή τους στη χώρα μας δεν διήρκησε πολύ εφόσον, μετά την καθολική επικράτηση του γερμανικού στρατού, αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν.
Billy
photo: natlib.govt.nz
Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016
Νόμος εναντίον μπικίνι
Ένας αστυνομικός χαμογελάει αυτάρεσκα, την ώρα που δίνει κλήση στη νεαρή κοπέλα, που στέκει αμήχανα δίπλα του μέσα στο προσβλητικό μπικίνι της.
Η φωτογραφία είναι από το 1957. Η κοπέλα φοράει μπικίνι σε παραλία του Ρίμινι, στην Ιταλία. Εκείνη την εποχή απαγορευόταν στη γειτονική χώρα η χρήση αποκαλυπτικών μαγιό, εφόσον τα θεωρούσαν απρεπή.
Το μπικίνι έκανε την εμφάνισή του στις 5 Ιουλίου 1946, με σχεδιαστή τον Γάλλο Louis Reard. Η επίδειξη έγινε στο Παρίσι, από το 19χρονο μοντέλο Micheline Bernardini.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικό και τολμηρό, καθιερώθηκε με αργούς ρυθμούς, ενώ σε πολλές χώρες είχε απαγορευτεί στις παραλίες και τα δημόσια μέρη. Το Βατικανό το χαρακτήρισε ως αμαρτωλό.
Παρόλα αυτά, στις δυτικές κοινωνίες, έγινε σύνηθες έως τα μέσα της δεκαετίας του '60.
Billy
Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016
Λεωφόρος Αλεξάνδρας 1960
Εξαιρετική απεικόνιση του οικοδομικού οργασμού της εποχής εκείνης. Για να προσανατολιστείτε οι Αθηναίοι, βλέπουμε προς την Πλατεία Αιγύπτου και την Πατησίων και το διώροφο μετά την πρώτη πολυκατοικία αριστερά, υπάρχει ακόμα και σήμερα. Είναι το βενζινάδικο επί της Λ. Αλεξάνδρας 68, στη γωνία με τη Βατάτζη
Το μεγάλο πλάτωμα δεξιά είναι ο χώρος της σημερινής πλατείας Αργεντινής Δημοκρατίας. Για καλύτερο εντοπισμό, η πρώτη πολυκατοικία δεξιά βρίσκεται στη γωνία Ζωναρά και Διγενή Ακρίτα.
Με την πλατεία ακόμα αδιαμόρφωτη, η έκταση καταλαμβάνεται από αυθαίρετες παράγκες, μαρμαράδικα, παρκαρισμένα λεωφορεία και φορτηγά κ.ο.κ.
Συγχρόνως είναι σε εξέλιξη τα έργα ανακατασκευής και διαπλάτυνσης της Λ. Αλεξάνδρας, που εκτελούνται από την Τεχνική Εταιρεία Οδών Οδοστρωμάτων. Το έργο αφορούσε το σύνολο της Λεωφόρου, μήκους 2.600 μέτρων και της έδωσε τη μορφή που ξέρουμε σήμερα με νησίδα και τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση. Περιελάμβανε και τους ισόπεδους κόμβους καθώς και τρεις υπόγειες διαβάσεις πεζών. Αναφέρεται επίσης ότι εκείνη την εποχή εξυπηρετούσε 30.000 αυτοκίνητα ημερησίως.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες περί του έργου της Λ. Αλεξάνδρας τον κ. Κυριάκο Γκλεζάκο.
Η φωτογραφία και μόνο προέρχεται από τον κ. Γιάννη Παππά και αναρτήθηκε στην ομάδα "Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας" στο facebook.
Στην αρχή της Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας ανεβαίνοντας την Αλεξάνδρας. Η ανηφόρα προς Λυκαβηττό είναι η Λασκάρεως.
Η φωτογραφία αναρτήθηκε από τον κ. Γιάννη Παππά στην ομάδα "Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας" στο facebook.
Το μεγάλο πλάτωμα δεξιά είναι ο χώρος της σημερινής πλατείας Αργεντινής Δημοκρατίας. Για καλύτερο εντοπισμό, η πρώτη πολυκατοικία δεξιά βρίσκεται στη γωνία Ζωναρά και Διγενή Ακρίτα.
Με την πλατεία ακόμα αδιαμόρφωτη, η έκταση καταλαμβάνεται από αυθαίρετες παράγκες, μαρμαράδικα, παρκαρισμένα λεωφορεία και φορτηγά κ.ο.κ.
Συγχρόνως είναι σε εξέλιξη τα έργα ανακατασκευής και διαπλάτυνσης της Λ. Αλεξάνδρας, που εκτελούνται από την Τεχνική Εταιρεία Οδών Οδοστρωμάτων. Το έργο αφορούσε το σύνολο της Λεωφόρου, μήκους 2.600 μέτρων και της έδωσε τη μορφή που ξέρουμε σήμερα με νησίδα και τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση. Περιελάμβανε και τους ισόπεδους κόμβους καθώς και τρεις υπόγειες διαβάσεις πεζών. Αναφέρεται επίσης ότι εκείνη την εποχή εξυπηρετούσε 30.000 αυτοκίνητα ημερησίως.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες περί του έργου της Λ. Αλεξάνδρας τον κ. Κυριάκο Γκλεζάκο.
Η φωτογραφία και μόνο προέρχεται από τον κ. Γιάννη Παππά και αναρτήθηκε στην ομάδα "Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας" στο facebook.
Στην αρχή της Πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας ανεβαίνοντας την Αλεξάνδρας. Η ανηφόρα προς Λυκαβηττό είναι η Λασκάρεως.
Η φωτογραφία αναρτήθηκε από τον κ. Γιάννη Παππά στην ομάδα "Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας" στο facebook.
Kείμενο: Σταυρούλα Μπαλοπούλου
Από την ομάδα Μεταμορφώσεις της πόλης - και όχι μόνο (facebook)
Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016
Πωλήσεις αυτοκινήτων, Σεπτέμβριος 2016
Πτωτικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο.
Οι συνολικές ταξινομήσεις έφτασαν τις 4.595 μονάδες, έναντι 5.125 τον ίδιο μήνα πέρσι. Αυτό συνεπάγεται μια μείωση της τάξης του 10.3%.
Σε επίπεδο έτους, πάντως, το πρόσημο παραμένει θετικό, εφόσον στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου διατέθηκαν συνολικά 63.216 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 58.184 στο εννιάμηνο του 2015 (+8.6%)
Στη πρώτη θέση των πωλήσεων βρέθηκε η Toyota, με 539 μονάδες και μερίδιο αγοράς 11.7%. Στη 2η θέση ακολούθησε η Opel, με 508 μονάδες (11.1%), ενώ τρίτη σε πωλήσεις ήρθε η Volkswagen, με 386 μονάδες (8.4%)
Το Opel Corsa αποδείχθηκε το εμπορικότερο μοντέλο, με 295 μονάδες, ενώ το Toyota Yaris αρκέστηκε στη 2η θέση, με 267 μονάδες. Πάντως το μικρό ιαπωνικό μοντέλο αποτελεί το best seller του έτους, με τις πωλήσεις του να ανέρχονται σε 4.192 μονάδες.
Αναλυτικότερα.
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες (Σεπτ.'16)
1. Τoyota - 539
2. Opel - 508
3. Volkswagen - 386
4. Mercedes - 324
5. Peugeot - 300
6. Fiat - 296
7. Nissan - 292
8. Suzuki - 279
9. Citroen - 218
10. Renault -186
To Opel Corsa (photo) ήταν το best seller τον Σεπτέμβριο, με 295 πωλήσεις. Στο διάστημα Ιαν.-Σεπτ. 2016 το μικρό της γερμανικής εταιρίας έχει διαθέσει συνολικά 2.948 μονάδες, αποτελώντας το 2ο δημοφιλέστερο μοντέλο στη χώρα μας, πίσω από το Toyota Yaris.
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου 30 χρόνια πριν. Σεπτέμβριος 1986
Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, το Σεπτέμβριο του 1986.
Ταξινομήθηκαν συνολικά 4.953 μονάδες ενώ διατέθηκαν επιπλέον 3.907 μεταχειρισμένα Ι.Χ.
Όσον αφορά τα καινούργια, πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η Nissan, με 628 μονάδες και μερίδιο 12.7%. Στη 2η θέση βρέθηκε η Citroen με 503 μονάδες και μερίδιο 10.2%. Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε κυρίως χάρη στο προσιτό Axel (ρουμανικής κατασκευής). To συγκεκριμένο μοντέλο είχε παρουσιαστεί στη χώρα μας εκείνη τη χρονιά.
Η Opel ακολούθησε 3η, με 459 μονάδες (9.3%). Οι Seat & Lada ισοβάθμησαν με 418 μονάδες έκαστη (8.4%). Η ισπανική εταιρία είχε μεγάλη δυναμική το 1986 χάρη στη νέα αντιπροσωπεία (Technocar) αλλά και τα νέα της μοντέλα, Ibiza & Gredos,
Mε σημαντική διαφορά ακολούθησε η Fiat, η οποία διέθεσε 240 μονάδες (4.8%).
Στην αγορά μεταχειρισμένων δημοφιλέστερη εταιρία ήταν η Opel, με 593 μονάδες.
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες (Σεπτ.'86)
1. Nissan - 628
2. Citroen - 503
3. Opel - 459
4. Seat - 418
-. Lada - 418
5. Fiat - 240
6. Dacia - 225
7. Toyota - 203
8. Zastava - 194
9. Skoda - 174
10. Ford - 170
Οι συνολικές ταξινομήσεις έφτασαν τις 4.595 μονάδες, έναντι 5.125 τον ίδιο μήνα πέρσι. Αυτό συνεπάγεται μια μείωση της τάξης του 10.3%.
Σε επίπεδο έτους, πάντως, το πρόσημο παραμένει θετικό, εφόσον στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου διατέθηκαν συνολικά 63.216 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 58.184 στο εννιάμηνο του 2015 (+8.6%)
Στη πρώτη θέση των πωλήσεων βρέθηκε η Toyota, με 539 μονάδες και μερίδιο αγοράς 11.7%. Στη 2η θέση ακολούθησε η Opel, με 508 μονάδες (11.1%), ενώ τρίτη σε πωλήσεις ήρθε η Volkswagen, με 386 μονάδες (8.4%)
Το Opel Corsa αποδείχθηκε το εμπορικότερο μοντέλο, με 295 μονάδες, ενώ το Toyota Yaris αρκέστηκε στη 2η θέση, με 267 μονάδες. Πάντως το μικρό ιαπωνικό μοντέλο αποτελεί το best seller του έτους, με τις πωλήσεις του να ανέρχονται σε 4.192 μονάδες.
Αναλυτικότερα.
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες (Σεπτ.'16)
1. Τoyota - 539
2. Opel - 508
3. Volkswagen - 386
4. Mercedes - 324
5. Peugeot - 300
6. Fiat - 296
7. Nissan - 292
8. Suzuki - 279
9. Citroen - 218
10. Renault -186
To Opel Corsa (photo) ήταν το best seller τον Σεπτέμβριο, με 295 πωλήσεις. Στο διάστημα Ιαν.-Σεπτ. 2016 το μικρό της γερμανικής εταιρίας έχει διαθέσει συνολικά 2.948 μονάδες, αποτελώντας το 2ο δημοφιλέστερο μοντέλο στη χώρα μας, πίσω από το Toyota Yaris.
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου 30 χρόνια πριν. Σεπτέμβριος 1986
Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, το Σεπτέμβριο του 1986.
Ταξινομήθηκαν συνολικά 4.953 μονάδες ενώ διατέθηκαν επιπλέον 3.907 μεταχειρισμένα Ι.Χ.
Όσον αφορά τα καινούργια, πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η Nissan, με 628 μονάδες και μερίδιο 12.7%. Στη 2η θέση βρέθηκε η Citroen με 503 μονάδες και μερίδιο 10.2%. Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε κυρίως χάρη στο προσιτό Axel (ρουμανικής κατασκευής). To συγκεκριμένο μοντέλο είχε παρουσιαστεί στη χώρα μας εκείνη τη χρονιά.
Η Opel ακολούθησε 3η, με 459 μονάδες (9.3%). Οι Seat & Lada ισοβάθμησαν με 418 μονάδες έκαστη (8.4%). Η ισπανική εταιρία είχε μεγάλη δυναμική το 1986 χάρη στη νέα αντιπροσωπεία (Technocar) αλλά και τα νέα της μοντέλα, Ibiza & Gredos,
Mε σημαντική διαφορά ακολούθησε η Fiat, η οποία διέθεσε 240 μονάδες (4.8%).
Στην αγορά μεταχειρισμένων δημοφιλέστερη εταιρία ήταν η Opel, με 593 μονάδες.
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες (Σεπτ.'86)
1. Nissan - 628
2. Citroen - 503
3. Opel - 459
4. Seat - 418
-. Lada - 418
5. Fiat - 240
6. Dacia - 225
7. Toyota - 203
8. Zastava - 194
9. Skoda - 174
10. Ford - 170
H Nissan ήταν η πρώτη σε πωλήσεις εταιρία στην Ελλάδα, 30 χρόνια πριν, τον Σεπτέμβριο του 1986. Το εμπορικότερο μοντέλο της ήταν το μικρομεσαίο οικογενειακό Sunny (photo)
H Citroen, βρέθηκε στη 2η θέση των πωλήσεων, τον Σεπτέμβριο του '86, κυρίως χάρη στο προσιτό Axel, με κινητήρα 1.100 κυβικών εκατοστών
Billy
Στοιχεία: ΣΕΑΑ
Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016
Σαν σήμερα: 12 Οκτωβρίου 1944, η μέρα της απελευθέρωσης.
Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 1944, οδός Πανεπιστημίου.
Στις 12 Οκτωβρίου 1944, ημέρα Πέμπτη, οι μηχανοκίνητες φάλαγγες των Γερμανών αποχωρούν από την Αθήνα. Ο κόσμος ξεχύνεται στους δρόμους και πανηγυρίζει. Λίγο μετά τις 9 το πρωί η σημαία με τον αγκυλωτό σταυρό παύει να υπάρχει στην Ακρόπολη. Η γαλανόλευκη κυματίζει παντού. Η στιγμή που περίμεναν όλοι οι Έλληνες είναι γεγονός, μετά από 3.5 χρόνια σκληρής κατοχής από τους Γερμανούς.
Billy
Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016
Πλάκα - Οδός Θεωρίας
Πλάκα - Οδός Θεωρίας (περ. 1925)
Η οδός Θεωρίας έχει πια διανοιχθεί, αν και χωματόδρομος και ο αρχαιολογικός χώρος έχει ανασκαφεί και περιφραχτεί.
Στο άκρο αριστερά, στη γωνία με την οδό Πανός, το αρχοντικό της οικογένειας Μιχαλέα, χτισμένο το 1894. Στεγάζει από το 1976 το Μουσείο Κανελλοπούλου, ήτοι τη συλλογή αρχαιοτήτων του Παύλου και της Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου, την οποία δώρησαν στο Δημόσιο το 1972.
Πιο πέρα το εκκλησάκι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος του 14ου αι.
Στο βάθος ο Λυκαβηττός.
Σταυρούλα Μπαλοπούλου
Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016
Άγνωστες ιστορίες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (60s Ford: οι ειδικές εκδόσεις για την εγχώρια αγορά)
Tον Οκτώβριο του 1963, η ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ Α.Ε. παρουσίασε στο ελληνικό κοινό το μεσαίο οικογενειακό, Ford Corsair. Εκείνη την εποχή, η Ford κυριαρχούσε στην χώρα μας με το λίγο μικρότερο Consul Cortina 1.200. Το Corsair διέθετε κινητήρα 1.500 κυβικών εκατοστών και ανήκε στη κατηγορία των 10 φορ. ίππων. Αρχικά ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτό το μοτέρ, όμως στη Eλλάδα υπήρξε διαθέσιμο και στα 1.200 κ.εκ, από την άνοιξη του 1964. Έτσι η Ford Αγγλίας διέθετε δυο μοντέλα στη κατηγορία των 8 φορ. ίππων (Cortina & Corsair), με εισφορά 15.000 δραχμών. Η εναλλακτική του μεγαλύτερου κινητήρα εξακολουθούσε να υπάρχει στο Corsair. Το συγκεκριμένο μοντέλο διέθετε δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς και πιο "προχωρημένη" σχεδίαση σε σχέση με το best seller Cortina.
Ford Corsair [Μ. Βρετανία]
Ford Taunus 17m (P5) [Δυτική Γερμανία]
Στα τέλη του 1964, η ΣΤΑΚΟΡ Α.Ε παρουσίασε στην ελληνική αγορά το μεσαίο οικογενειακό Ford Taunus 17m/20m στη νέα γενιά του. Οι προσφερόμενοι κινητήρες ήταν τρεις. Ένας 1.498 κ.εκ απόδοσης 67 ίππων (10 φορ. ίπποι), ένας 1.698 κ.εκ απόδοσης 78 ίππων (12 φορολογίσιμοι) και ο 1.998 κ.εκ με απόδοση 98 ίππων (14 φορ. ίπποι). Οι δύο πρωτοι ήταν 4 κυλίνδρων σε διάταξη V ενώ ο μεγαλύτερος ήταν 6κύλινδρος,
επίσης σε διάταξη V.
Στις αρχές του 1966, μετά την κατά 30% αύξηση των εισφορών, η ΣΤΑΚΟΡ ξεκίνησε να εισάγει μια επιπλέον έκδοση του μοντέλου, με κινητήρα ειδικά για την εγχώρια αγορά. Ήταν το 17m 1.2, με μοτέρ 1.183 κ.εκ, στους 8 φορ. ίππους, προερχόμενο από το μικρότερο Taunus 12m. Η απόδοσή του ήταν 54 ίπποι. H εισφορά του ανερχόταν στις 19.500 δραχμές, ενώ στις εκδόσεις 1.5 & 1.7 είχε αυξηθεί στις 32.500 δραχμές. (από 25.000 δρχ. έως τις 31/12/1965). Το μήκος του αμαξώματος, στις δημοφιλέστερες sedan εκδόσεις, έφτανε τα 4.58 μέτρα. Η γενιά αυτή του μοντέλου ήταν διαθέσιμη έως το καλοκαίρι του 1967.
Στις αρχές του 1966, μετά την κατά 30% αύξηση των εισφορών, η ΣΤΑΚΟΡ ξεκίνησε να εισάγει μια επιπλέον έκδοση του μοντέλου, με κινητήρα ειδικά για την εγχώρια αγορά. Ήταν το 17m 1.2, με μοτέρ 1.183 κ.εκ, στους 8 φορ. ίππους, προερχόμενο από το μικρότερο Taunus 12m. Η απόδοσή του ήταν 54 ίπποι. H εισφορά του ανερχόταν στις 19.500 δραχμές, ενώ στις εκδόσεις 1.5 & 1.7 είχε αυξηθεί στις 32.500 δραχμές. (από 25.000 δρχ. έως τις 31/12/1965). Το μήκος του αμαξώματος, στις δημοφιλέστερες sedan εκδόσεις, έφτανε τα 4.58 μέτρα. Η γενιά αυτή του μοντέλου ήταν διαθέσιμη έως το καλοκαίρι του 1967.
Billy
(αρχείο billy files)