Σελίδες
▼
Παρασκευή 29 Απριλίου 2016
Τετάρτη 27 Απριλίου 2016
Σαν σήμερα, 75 χρόνια πριν
27 Απριλίου 1941
Το πρωί της 27ης Απριλίου 1941, τα γερμανικά στρατεύματα κατευθύνονταν προς στην Αθήνα. Η μαύρη περίοδος της κατοχής ξεκινούσε. Η εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα έγινε προς σωτηρία της Ιταλίας, μετά την αποτυχία του Μουσολίνι να νικήσει τον Ελληνικό Στρατό.
Η χώρα μας μοιράζεται μεταξύ των δυνάμεων του Άξονα (Γερμανία, Ιταλία, Βουλγαρία) με τραγικές συνέπειες.
Μετά την υπογραφή της παράδοσης των Αθηνών, τα σύμβολα του κατακτητή υψώνονται σε όλη την πόλη. Αποκορύφωμα, η ναζιστική σημαία στην Ακρόπολη, ως ένδειξη νίκης του εισβολέα.
Παρόλα αυτά, η εισβολή αυτή κόστισε στη Γερμανία χρόνο, καθιστερώντας τα σχέδια του Χίτλερ για το ανατολικό μέτωπο.
Billy
Σάββατο 23 Απριλίου 2016
H Ford στην Ελλάδα κατά τον μεσοπόλεμο
Kατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, η Ford διέθετε ισχυρή παρουσία στη χώρα μας.
Το δίκτυο πώλησης των οχημάτων της ήταν ιδιαίτερα εκτενές, ενώ ένας από τους λόγους διάδοσης της εταιρίας στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, ήταν τα αγροτικά της προϊόντα (βενζινάροτρα Fordson). Αυτά ήταν διαθέσιμα μέσα από το ίδιο δίκτυο και πωλούνταν παράλληλα με τα επιβατικά (και άλλα) οχήματα της Ford.
To 1919 o Ιωάννης Κοντέλλης ίδρυσε την αντιπροσωπεία Ford στη Λέσβο. Η δραστηριότητα του εκεί έχει ως αποτέλεσμα να του ανατεθεί, το 1921, η αντιπροσωπεία στον Πειραιά. Την ίδια εποχή, στην Αθήνα, αντιπρόσωπος της Ford είναι η "H.J. WOODLEY & Co", με έδρα στη Πλατεία Αγίου Γεωργίου 4. Η ίδια επιχείρηση διέθετε την επίσημη αντιπροσωπεία στη Πάτρα, με έδρα στην οδό Αγίου Νικολάου 36. Έως το 1922, το δίκτυο συπλήρωνε η Kardanot & Rabofat και o Λ. Ναριτζόγλου για τη Θεσσαλονίκη, ενώ η εταιρία διέθετε ξεχωριστό αντιπρόσωπο στην Ανδριανούπολη (Αν. Θράκη), τον Αριστ. Κ. Σαραφόπουλο.
Οι παραπάνω επιχειρήσεις, εκτός από τα προϊόντα της Ford, είχαν αναλάβει και τη διάθεση των αυτοκινήτων πολυτελείας της Lincoln (θυγατρική της Ford).
To 1928 ιδρύθηκε η "Μπόβεν Ρηζ - ΕΛΛΑΣ Α.Ε" με έδρα στη θεσσαλονίκη, όπου είχε αντικείμενο τη πώληση επιβατικών αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων της Ford. Η "Μπόβεν Ρηζ" επεκτάθηκε σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας (κυρίως).
Το 1931 ο Ι. Κοντέλλης πήρε την αντιπροσωπεία Ford και στην Αθήνα, ενώ είχε προηγηθεί για ένα μικρό διάστημα, από το 1929, η "Αθηνά - Ανώνυμος Εταιρία Αυτοκινήτων".
To 1932 η μητρική εταιρία αποφασίζει να ιδρύσει στη χώρα μας την "Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων Α.Ε" (Ford Motor Company S.A.Greece). To κεφάλαιο (3.000.000 δρχ) καλύφθηκε από την Ford Motor Company Ltd., στη Μ. Βρετανία.
Εκείνη την εποχή η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα.
Το 1936 εγκαινιάζει το νέο κτίριο, στη Λεωφόρο Συγγρού. Επρόκειτο για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα, με έκθεση, συνεργείο και πλυντήριο, που κόστισε 10.300.000 δραχμές. Αρχιτέκτονας ήταν ο Γιώργος Κοντολέων (1896-1952).
Κατά της διάρκειας της κατοχής οι εγκαταστάσεις είχαν επιταχθεί από τους Γερμανούς και η επιχείρηση δεν συνέχσε τη λειτουργία της μεταπολεμικά.
Το δίκτυο πώλησης των οχημάτων της ήταν ιδιαίτερα εκτενές, ενώ ένας από τους λόγους διάδοσης της εταιρίας στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, ήταν τα αγροτικά της προϊόντα (βενζινάροτρα Fordson). Αυτά ήταν διαθέσιμα μέσα από το ίδιο δίκτυο και πωλούνταν παράλληλα με τα επιβατικά (και άλλα) οχήματα της Ford.
To 1919 o Ιωάννης Κοντέλλης ίδρυσε την αντιπροσωπεία Ford στη Λέσβο. Η δραστηριότητα του εκεί έχει ως αποτέλεσμα να του ανατεθεί, το 1921, η αντιπροσωπεία στον Πειραιά. Την ίδια εποχή, στην Αθήνα, αντιπρόσωπος της Ford είναι η "H.J. WOODLEY & Co", με έδρα στη Πλατεία Αγίου Γεωργίου 4. Η ίδια επιχείρηση διέθετε την επίσημη αντιπροσωπεία στη Πάτρα, με έδρα στην οδό Αγίου Νικολάου 36. Έως το 1922, το δίκτυο συπλήρωνε η Kardanot & Rabofat και o Λ. Ναριτζόγλου για τη Θεσσαλονίκη, ενώ η εταιρία διέθετε ξεχωριστό αντιπρόσωπο στην Ανδριανούπολη (Αν. Θράκη), τον Αριστ. Κ. Σαραφόπουλο.
Οι παραπάνω επιχειρήσεις, εκτός από τα προϊόντα της Ford, είχαν αναλάβει και τη διάθεση των αυτοκινήτων πολυτελείας της Lincoln (θυγατρική της Ford).
To 1928 ιδρύθηκε η "Μπόβεν Ρηζ - ΕΛΛΑΣ Α.Ε" με έδρα στη θεσσαλονίκη, όπου είχε αντικείμενο τη πώληση επιβατικών αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων της Ford. Η "Μπόβεν Ρηζ" επεκτάθηκε σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας (κυρίως).
Το 1931 ο Ι. Κοντέλλης πήρε την αντιπροσωπεία Ford και στην Αθήνα, ενώ είχε προηγηθεί για ένα μικρό διάστημα, από το 1929, η "Αθηνά - Ανώνυμος Εταιρία Αυτοκινήτων".
To 1932 η μητρική εταιρία αποφασίζει να ιδρύσει στη χώρα μας την "Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων Α.Ε" (Ford Motor Company S.A.Greece). To κεφάλαιο (3.000.000 δρχ) καλύφθηκε από την Ford Motor Company Ltd., στη Μ. Βρετανία.
Εκείνη την εποχή η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα.
Το 1936 εγκαινιάζει το νέο κτίριο, στη Λεωφόρο Συγγρού. Επρόκειτο για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα, με έκθεση, συνεργείο και πλυντήριο, που κόστισε 10.300.000 δραχμές. Αρχιτέκτονας ήταν ο Γιώργος Κοντολέων (1896-1952).
Κατά της διάρκειας της κατοχής οι εγκαταστάσεις είχαν επιταχθεί από τους Γερμανούς και η επιχείρηση δεν συνέχσε τη λειτουργία της μεταπολεμικά.
Το πρώτο κατάστημα Ford του Κοντέλλη στη Μυτιλήνη
Ο Ιωάννης Εμμ. Κοντέλλης (1881-1940) , ιδρυτής της ομώνυμης επιχείρησης.
Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων, στη Λεωφ. Συγγρού (1936). Πρόσοψη και πίσω όψη.
Billy
(photos: αρχείο bill files)
Παρασκευή 22 Απριλίου 2016
Πέθανε ο τραγουδιστής Prince
Ο γνωστός τραγουδιστής Prince απεβίωσε χτες, 21 Απριλίου, σε ηλικία 57 ετών.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο Prince βρέθηκε νεκρός στον ανελκυστήρα της οικίας του, Paisley Park, στη Μινεάπολη.
Τα αίτια του θανάτου του δεν είναι ακόμα γνωστά και διεξάγεται έρευνα.
O Prince Rogers Nelson, όπως ήταν το κανονικό του όνομα, γεννήθηκε στις 7 Ιουνίου 1958 στη Μινεάπολη των Η.Π.Α. Ξεκίνησε να γράφει μουσική το 1970.
Το 1977 υπόγραψε συμβόλαιο με την εταιρία Warner, με τη συμφωνία ότι μπορούσε να κάνει ό ίδιος τη παραγωγή, πράγμα σχεδόν ανήκουστο στη μουσική βιομηχανία εκείνη την εποχή.
Το ντεμπούτο άλμπουμ του κυκλοφόρησε το 1978. Ήταν από τους πρώτους μαύρους καλλιτέχνες που είχε μεγάλη προβολή στο MTV.
To 1984 κυκλοφόρησε το άλμπουμ "Purple Rain", το οποίο ήταν το πρώτο του Νο 1 άλμπουμ στη λίστα του Billboard. Χάρη σε αυτό, ο Prince κέρδισε 2 βραβεία Grammy το 1985. Επίσης κέρδισε ένα Oscar, στη κατηγορία Best Original Song Score για την ταινία Purple Rain.
Μέσα από αυτό το άλμπουμ, το single "When Doves Cry" αποτέλεσε το πρώτο του Νο 1 τραγούδι στις Η.Π.Α αλλά και την πρώτη μεγάλη του επιτυχία διεθνώς. Στη Μεγ. Βρετανία ανέβηκε μέχρι το Νο 4 στο τσαρτ.
Έκτοτε ακολούθησε μια σειρά από επιτυχημένα άλμπουμ και singles.
Ο Prince αποτέλεσε έναν από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της δεκαετίας του '80 & του '90.
Από το 1984 έως το 2010 απέσπασε συνολικά 7 βραβεία Grammy. Συνεργάστηκε με μια σειρά από καλλιτέχνες ενώ κατά περιόδους κυκλοφόρησε δουλειές του με ψευδώνυμα.
Billy
Τετάρτη 20 Απριλίου 2016
Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Γιάννης Βόγλης
- Θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο για τον θάνατο του σπουδαίου ηθοποιού Γιάννη Βόγλη
- Πέθανε σε ηλικία 79 ετών - Είχε συνεργαστεί με εκατοντάδες σπουδαίους ηθοποιούς σε θέατρο και τηλεόραση
- Το τελευταίο διάστημα είχε προβλήματα υγείας
O Γιάννης Βόγλης, ένας σπουδαίος ηθοποιός με μεγάλη καριέρα στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση έφυγε σήμερα από την ζωή σε ηλικία 79 ετών. Ο Γιάννης Βόγλης νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα σε νοσοκομείο με προβλήματα υγείας. Πέθανε σήμερα το πρωί στο Ιπποκράτειο από επιπλοκές μετά από μάχη με τον καρκίνο.
Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30 Σεπτεμβρίου του 1937. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Πέλου Κατσέλη. Η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο έγινε στη θεατρική παράσταση "Η άνοδος του Αρτούρο" το 1961, σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον κινηματογράφο στην ταινία "Οι Υπερήφανοι". Έγινε γνωστός από την ταινία "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο"' το 1966, ενώ σημαντική ερμηνεία του υπήρξε στην ταινία "Κορίτσια στον ήλιο"' του Βασίλη Γεωργιάδη. Εμεινε θρυλική η φράση «Στάσου μύγδαλα!» στην συμπρωταγωνίστριά του, Αν Λόμπεργκ.
Εργάστηκε κυρίως στο θέατρο, μαζί με αξιόλογους άλλους ηθοποιούς, όπως η Έλλη Λαμπέτη, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, ο Μάνος Κατράκης. Συνεργάστηκε ως βασικό στέλεχος με το "Προσκήνιο" του Αλέξη Σολομού. Εργάστηκε για μια πενταετία ως βασικό στέλεχος του ΚΘΒΕ μετά την μεταπολίτευση. Φαίνεται να χρησιμοποίησε το όνομα John Miller σε αγγλόφωνη ταινία, ενώ στο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου αναφέρεται και ως Ι. Γκόγκλης. Το "Γιάννης Βόγλης" είναι καλλιτεχνικό ψευδώνυμο.
Ήταν ο ιδρυτής του Καλλιτεχνικού Οργανισμού "Ανατολή" κατά την πενταετία του '80. Σημαντικές παραγωγές του ήταν οι "Καπετάν Μιχάλης", "Αλέξης Ζορμπάς", "Ελλάδα-Ρίτσος Μακρυά Πορεία" (Πολυθέαμα), "Ο Καλός Στρατιώτης Σβέικ", "Αγαπημένε μου Παππού", "Προμηθέας Δεσμώτης" του Αισχύλου και περιόδευσε στην Ελλάδα, την Κύπρο, τον Καναδά με μεγάλη επιτυχία.
Συνεργάστηκε με το Θέατρο "Πράξη" της Μπέτυς Αρβανίτη. Μερικά έργα στα οποία έπαιξε είναι: "Ο Φερνάντο Κραπ μου Έγραψε ένα Γράμμα", "Η Κυρία από τη Θάλασσα" σε σκηνοθεσία Μίνου Βολανάκη, "Μια Πιθανή Συνάντηση", "Η Επιστροφή" του Χ. Πίντερ, κ.α.
newsit.gr
Δευτέρα 18 Απριλίου 2016
Κυριακή 17 Απριλίου 2016
Βόλτα στην Αθήνα.... σαν σήμερα, 66 χρόνια πριν
17 Απριλίου 1950.
Ενθύμια από μια βόλτα στην Αθήνα του χθες, μέσα από έγχρωμες φωτογραφίες....
Κίτρινα και πράσινα τραμ επί της οδού Πατησίων.
Σύνταγμα.
Στάση σε καντίνα.
Λήψη μέσα από το Παναθηναϊκό Στάδιο.
Καλλιμάρμαρο. Επιγραφή με αναφορά σε όλες τις έως τότε διοργανώσεις των Ολυμπιακών Αγώνων (1896-1948). Εμφανής είναι η φθορά που είχαν υποστεί τα προπύλαια του Σταδίου.
Ηλικιωμένος άνδρας δίπλα σε περίπτερο. Αναρτημένα, ελληνικά και ξένα περιοδικά της εποχής.
Απολαμβάνοντας τη θέα από ψηλά.
photos: Posthumous DCC
Δευτέρα 11 Απριλίου 2016
The Blue Planet (Δανία)
Αρχιτέκτονες: 3XN
Τοποθεσία: Den Blå Planet, Jacob Fortlingsvej 1, 2770 Kastrup, Denmark
Έκταση: 10.000 τ.μ.
Έτος: 2013
Φωτοφραφίες: Adam Mõrk
[From the architect]
To The Blue Planet είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο ενυδρείο στην Ευρώπη. Βρίσκεται σε μια υπέροχη τοποθεσία,στις όχθες του Øresund, μόλις 8 χιλιόμετρα από τη Copenhagen City Hall Square. Επιπλέον, είναι ιδεωδώς κατασκευασμένο κοντά σε αυτοκινητόδρομους, στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, στο μετρό και σιδηροδρομικούς σταθμούς, σε απόσταση μόλις μερικών εκατοντάδων μέτρων.
Το The Blue Planet θα αποτελέσει ένα από τα πέντε σηματικότερα τουριστικά αξιοθέατα της Δανίας.
Στο συνέδριο τουρισμού “A New Way to Grow”, το 2012, επελέγη ως το καλύτερο κατασκευαστικό δείγμα της χώρας, εξαιτίας των δυνατοτήτων εξέλιξης που διαθέτει, αλλά και της επιρροής του στην τοπική ανάπτυξη, την καινοτομία καθώς και της μοναδικότητας του ως τόπο προορισμού.
Η ιστορία πίσω από το Ενυδρείο της Δανίας.
Το Ενυδρείο της Δανίας ιδρύθηκε από τον πολιτικό μηχανικό και κατασκευαστή Knud Højgaard.
Άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό το 1939, μόλις τέσσερις μήνες πριν το ξέσπασμα του 2ου παγκοσμίου πολέμου και επτά μήνες πριν την κατάληψη της Δανίας από τους Γερμανούς. Οι συνέπειες ήταν τα κλειστά σύνορα και οι σημαντικές δυσχέρειες στη διαχείρηση εξωτικών ζώων στο ενυδρείο. Παρόλα αυτά, χάρη στην εκπληκτική προσπάθεια με την εκτροφή τοπικών ψαριών, το ενυδρείο έμεινε ανοικτό και ενεργό.
Μετά τον πόλεμο βρισκόταν σε κακή κατάσταση και ο Knud Højgaard προχώρησε σε εκτεταμένη ανακαίνηση. Στις επόμενες δεκαετίες το κτίριο δέχθηκε αρκετές φορές εκμοντερνισμό αλλά και επεκτάσεις.
Για περισσότερα από 73 χρόνια, το αρχικό κτίριο στο Charlottenlund αποτέλεσε τον χώρο για απόλαυση και εκπαίδευση όλων των ηλικιών.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, οι εγκαταστάσεις έμοιαζαν να έχουν εξαντλήσει τα όρια τους, με τις απαιτήσεις της εποχής να ζητούν επιτακτικά επεκτάσεις και τη χρήση νέων ακριβών τεχνολογιών.
Ήδη στα μέσα της δεκαετίας του '90, ο Jesper Horsted, έφορος του ενυδρείου, έκανε το περίγραμμα για το πως πρέπει να σχεδιαστεί ένα νέο, σύγχρονο, ενυδρείο. Το παλιό κτίριο θα χρειαζόταν μια ανακαίνιση υψηλού κόστους, η οποία δεν θα έδεινε στους επισκέπτες μια σημαντικά καλύτερη εμπειρία. Η αναγκαία επέκταση δεν ήταν επίσης δυνατό να γίνει στην υπάρχουσα τοποθεσία, ούτε ήταν εφικτή οικονομικά λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική βελτίωση που θα είχε ως πόλος έλξης.
Αυτό που χρειαζόταν ήταν μια νέα τοποθεσία και ένα νέο πλαίσιο που θα προσφέρει στις νέες γενιές επισκεπτών καινούργιες και εξαιρετικές εμπειρίες εξερεύνισης.
Έχοντας αντλήσει ιδέες από επισκέψεις σε μερικά από τα καλύτερα ενυδρεία του κόσμου, αλλά και μερικές δικές του, ο Jesper Horsted σχημάτισε τις επιθυμίες του για τη σχεδίαση ενός εντελώς νέου ενυδρείου.
Σήμερα, το Ενυδρείο της Δανίας βρίσκεται ξανά στο διεθνές προσκήνιο με world class αρχιτεκτονική, εκατοντάδες εκθέματα και χρήση προηγμένης τεχνολογίας για παρουσιάσεις.
πηγή: archdaily.com
απόδοση: Billy
Πωλήσεις αυτοκινήτων Μάρτιος 2016
Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε η αγορά συτοκινήτου και τον Μάρτιο.
Μετά την εντυπωσιακή πτώση των πωλήσεων τον Φεβρουάριο, κατά 32.4%, αυτή τη φορά η μείωση συγκρατήθηκε στο 3.3%.
Έτσι, το Μάρτιο ταξινομήθηκαν 6.316 νέα επιβατικά, έναντι 6.529 του αντίστοιχου μήνα πέρσι.
Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του έτους έχουν διατεθεί 15.326 μονάδες, έναντι 17.271 το ίδιο διάστημα του 2015 (-11.3%).
Στη μάχη των πωλήσεων, ο Μάρτιος ήταν μήνας σημαντικών ανακατατάξεων.
Η Nissan έκανε την έκπληξη και κατέλαβε την κορυφή, με ποσοστό 19.7%, καταφέρνοντας να ανέβει στη 1η θέση των πωλήσεων τριμήνου, από την 5η θέση τον Φεβρουάριο.
Η ιαπωνική εταιρία διέθεσε 1.245 αυτοκίνητα τον Μάρτιο, ενώ σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις της ανέρχονται σε 1.812 μονάδες (11.8%).
Η Volkswagen ήρθε 2η τον Μάρτιο, με 638 μονάδες (10.1%) καταλαμβάνοντας τη 3η θέση στο τρίμηνο, από 4η που ήταν τον προηγούμενο μήνα.
Η Toyota αρκέστηκε στη 3η θέση, με 535 μονάδες (8.5%), ενώ σε επίπεδο έτους βρίσκεται πλέον 2η με 1.777 μονάδες και ποσοστό 11.6%.
Η διαφορά που τη χωρίζει από τη Nissan είναι μικρή και πιθανότατα η Toyota θα επανακαταλάβει τη κορυφή, ειδικά αν οι εταιρικές πωλήσεις της Nissan, στις οποίες προφανώς βασίστηκε τον Μάρτιο, δεν συνεχίσουν να την υποστηρίζουν επαρκώς.
Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Opel, με 437 μονάδες και η Peugeot με 400 μονάδες.
Στο διάστημα Ιαν.-Μαρτ., η γερμανική εταιρία βρέθηκε στη 4η θέση γενικής, από 2η τον Φεβρουάριο, ενώ η γαλλική έχασε επίσης έδαφος, πέφτοντας από τη 3η στη 5η θέση.
Μετά την εντυπωσιακή πτώση των πωλήσεων τον Φεβρουάριο, κατά 32.4%, αυτή τη φορά η μείωση συγκρατήθηκε στο 3.3%.
Έτσι, το Μάρτιο ταξινομήθηκαν 6.316 νέα επιβατικά, έναντι 6.529 του αντίστοιχου μήνα πέρσι.
Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του έτους έχουν διατεθεί 15.326 μονάδες, έναντι 17.271 το ίδιο διάστημα του 2015 (-11.3%).
Στη μάχη των πωλήσεων, ο Μάρτιος ήταν μήνας σημαντικών ανακατατάξεων.
Η Nissan έκανε την έκπληξη και κατέλαβε την κορυφή, με ποσοστό 19.7%, καταφέρνοντας να ανέβει στη 1η θέση των πωλήσεων τριμήνου, από την 5η θέση τον Φεβρουάριο.
Η ιαπωνική εταιρία διέθεσε 1.245 αυτοκίνητα τον Μάρτιο, ενώ σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις της ανέρχονται σε 1.812 μονάδες (11.8%).
Η Volkswagen ήρθε 2η τον Μάρτιο, με 638 μονάδες (10.1%) καταλαμβάνοντας τη 3η θέση στο τρίμηνο, από 4η που ήταν τον προηγούμενο μήνα.
Η Toyota αρκέστηκε στη 3η θέση, με 535 μονάδες (8.5%), ενώ σε επίπεδο έτους βρίσκεται πλέον 2η με 1.777 μονάδες και ποσοστό 11.6%.
Η διαφορά που τη χωρίζει από τη Nissan είναι μικρή και πιθανότατα η Toyota θα επανακαταλάβει τη κορυφή, ειδικά αν οι εταιρικές πωλήσεις της Nissan, στις οποίες προφανώς βασίστηκε τον Μάρτιο, δεν συνεχίσουν να την υποστηρίζουν επαρκώς.
Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Opel, με 437 μονάδες και η Peugeot με 400 μονάδες.
Στο διάστημα Ιαν.-Μαρτ., η γερμανική εταιρία βρέθηκε στη 4η θέση γενικής, από 2η τον Φεβρουάριο, ενώ η γαλλική έχασε επίσης έδαφος, πέφτοντας από τη 3η στη 5η θέση.
H Nissan κατέλαβε τη κορυφή των πωλήσεων στην Ελλάδα, τον Μάρτιο, σημειώνοντας μια εξαιρετική επίδοση. Επιπλέον βρέθηκε στη 1η θέση των συνολικών πωλήσεων του 2016. [photo Nissan Micra]
RETRO: H αγορά αυτοκινήτου 49 χρόνια πριν - Μάρτιος 1967 (Αθήνα).
Στο πρώτο τρίμηνο του 1967 (Ιαν.-Μαρ) η Υπηρεσία Συγκοινωνιών Χολαργού εξέδωσε 5.097 νέες άδειες κυκλοφορίας. Από αυτές, οι 1.616 χορηγήθηκαν τον Μάρτιο. Τον ίδιο μήνα, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη πρωτεύουσα ανήλθαν σε 994 μονάδες, ενώ διατέθηκαν και 298 μεταχειρισμένα Ι.Χ.
Η Volkswagen κατέκτησε τη κορυφή, τον Μάρτιο του 1967, με 141 μονάδες. Η Ford (Αγγλίας & Δ. Γερμανίας) ακολούθησε 2η, με 132 πωλήσεις, ενώ η Fiat ήρθε στη 3η θέση με 119 πωλήσεις. Μάλλον μέτρια επίδοση για την ιταλική εταιρία, η οποία κατά κανόνα κυριαρχούσε στις μηνιαίες πωλήσεις του '67 με αποτέλσμα να αναδειχθεί πρώτη στο σύνολο του έτους. Τα Opel & Fiat ήταν τα δημοφιλέστερα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Η Volkswagen κατέκτησε τη κορυφή, τον Μάρτιο του 1967, με 141 μονάδες. Η Ford (Αγγλίας & Δ. Γερμανίας) ακολούθησε 2η, με 132 πωλήσεις, ενώ η Fiat ήρθε στη 3η θέση με 119 πωλήσεις. Μάλλον μέτρια επίδοση για την ιταλική εταιρία, η οποία κατά κανόνα κυριαρχούσε στις μηνιαίες πωλήσεις του '67 με αποτέλσμα να αναδειχθεί πρώτη στο σύνολο του έτους. Τα Opel & Fiat ήταν τα δημοφιλέστερα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
H VW ήταν η δημοφιλέστερη στην πρωτεύουσα, τον Μάρτιο του 1967, χάρη στον Σκαραβαίο (photo)
Oι συνολικές πωλήσεις της Ford έφεραν την εταιρία στη 2η θέση, τον Μάρτιο του '67. Τα γερμανικά μοντέλα υπερίσχυσαν ελαφρώς έναντι των βρετανικών. Στη φωτογραφία το Taunus 17m εκείνης της περιόδου, με βασικό κινητήρα 1.498 κ.εκ.
Billy
Στοιχεία πωλήσεων, Μάρτιος 2016: ΣΕΑΑ
(photos αρχείο bill files)
Με θέα στους Αμπελοκήπους... 40 χρόνια πριν
Ιούνιος 1976. Οι Αμπελόκηποι από την οδό Δίστρια Δώρας, 3η παράλληλη της Δεινοκράτους, προς Λυκαβηττό. Στο βάθος διακρίνεται το κτίριο του Ερυθρού Σταυρού, με τον γερανό, υπό κατασκευή. Θα έστεκε για πολλά χρόνια ημιτελές, ώσπου κατεδαφίστηκε 20 χρόνια μετά, το 1996, με ελεγχόμενη έκρηξη.
(photo by David Rostance)
Πέμπτη 7 Απριλίου 2016
Τρίτη 5 Απριλίου 2016
Τα συντριβάνια της Ομονοίας
Στα τέλη του 1956 ξεκίνησαν τα έργα για την αναμόρφωση της πλατείας Ομονοίας. Το 1959 έχει πάρει πλέον τη νέα της μορφή, που θα αποτελέσει το trademark
της μεταπολεμικής Αθήνας.
Το υδάτινο στοιχείο χαρακτήριζε την εικόνα της νέας Ομόνοιας.
Στις 19 Μαρτίου 1959 έγιναν οι πρώτες δοκιμές λειτουργίας στα συντριβάνια της πλατείας. Πολύς κόσμος είχε μαζευτεί να παρακολουθήσει το γεγονός.
Το πιο πάνω δημοσίευμα είναι από την εφημερίδα "Ελευθερία" της 20ης Μαρτίου 1959.
Η πλατεία Ομονοίας με τα συντριβάνια της, το 1959
(photo Δημήτρης Χαρισιάδης)
Billy.
(αρχείο bill files)
Δευτέρα 4 Απριλίου 2016
H ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1978
Η αύξηση στη ζήτηση καινούργιων αυτοκινήτων ήταν έντονη στη χώρα μας ήδη από τα μέσα τη δεκαετίας του '70.
Το 1978 η αγορά συνέχισε την ανοδική της πορεία. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, σημείωσαν αύξηση κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 119.814 μονάδες, έναντι 98.924 το 1977. 'Ηταν η πρώτη φορά που η εγχώρια αγορά υπερέβαινε τις 100.000 μονάδες, με το 1978 να αποτελεί χρονιά ρεκόρ μέχρι το 1990.
Έως τα τέλη του έτους, κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 1.050.022 αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά). Από αυτά, τα 728.161 αφορούσαν τα επιβατικά, εκ των οποίων τα 700.698 ήταν ιδιωτικής χρήσης.
Στη περιφέρεια πρωτευούσης κυκλοφορούσαν 421.443 επιβατικά ιδιωτικής & δημόσιας χρήσης (ταξί).
Η μεγάλη πλειοψηφία αφορούσε τα επιβατικά στους 8 φορολογίσιμους ίππους, με 315.791 τέτοια αυτοκίνητα. Ακολουθούσαν αυτά των 9 φορ. ίππων, με 85.394 αυτοκίνητα.
Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς ανακοινώθηκαν μέτρα για τον προσδιορισμό του εισοδήματος με τα τεκμήρια της περιουσίας και των δαπανών. Σε αυτά περιλαμβάνονταν, φυσικά, και τα αυτοκίνητα. Η δαπάνη για αυτά καθορίστηκε βάσει της φορολογικής ισχύος, από 7 έως 23 ίππους και άνω, με προσαύξηση που καθόριζαν ειδικοί συντελεστές (από 7 έως 12 μονάδες ανάλογα την κατηγορία). Εάν μια οικογένεια διέθετε δεύτερο Ι.Χ, τότε υπήρχε προσαύξηση της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης κατά 20% ενώ για κάθε επιπλέον αυτοκίνητο, η προσαύξηση στη τεκμαρτή δαπάνη ήταν στο 40%.
Στη κούρσα των πωλήσεων, η Fiat κατάφερε να τερματήσει πρώτη (για άλλη μια φορά).
Εκείνη τη χρονιά, η ιταλική εταιρία ταξινόμησε 16.153 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, με μερίδιο αγοράς 13.5%. Η Fiat διέθετε άλλωστε και τα περισσότερα αυτοκίνητα, επί του συνόλου των κυκλοφορούντων, εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.
Στη 2η θέση ήρθε η Opel, με 14.438 πωλήσεις και μερίδιο 12.1%. Ακολύθησε η Ford (3η) με 11.185 πωλήσεις και 9.3%.
Η ισπανική SEAT βρέθηκε στη 4η θέση (από 3η το 1977), με 9.723 πωλήσεις και 8.1%, ενώ η Datsun συμπλήρωσε τη πρώτη πεντάδα, με 7.270 πωλήσεις (6.1%).
Η Τoyota ήταν 6η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1978, με 7.073 μονάδες και μερίδιο 5.9%
Συνολικά διατέθηκαν 20.658 ιαπωνικά επιβατικά στη χώρα μας εκείνη τη χρονιά, που κάλυψαν το 17.2% της αγοράς. Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων από την Ανατολική Ευρώπη, που κάλυψαν το 9.1% με 10.915 μονάδες. Τα δημοφιλέστερα εξ'αυτών ήταν τα Zastava. Η γιουγκοσλάβικη εταιρία βρέθηκε στην 7η θέση με 5.891 πωλήσεις (4.9%).
Τη λίστα με τις δέκα δημοφιλέστερες εταιρίες στη χώρα μας, το 1978, ανέλαβαν να συμπληρώσουν οι Γάλλοι. Η Peugeot ήρθε 8η, με 4.898 πωλήσεις και ποσοστό 4.1%. Στην 9η θέση βρίσκουμε τη Citroen, με 4.579 πωλήσεις (3.8%), ενώ 10η στη γενική κατάταξη ήταν η Simca-Chrysler με 4.464 πωλήσεις (3.7%). Από τις τρεις, μόνο η Peugeot κέρδισε έδαφος σε σχέση με το προηγούμενο έτος (9η το 1977), ενώ οι άλλες δύο έχασαν τόσο σε επίπεδο απόλυτων αριθμών όσο και σε ποσοστό επί του συνόλου.
Το 1978 η αγορά συνέχισε την ανοδική της πορεία. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, σημείωσαν αύξηση κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 119.814 μονάδες, έναντι 98.924 το 1977. 'Ηταν η πρώτη φορά που η εγχώρια αγορά υπερέβαινε τις 100.000 μονάδες, με το 1978 να αποτελεί χρονιά ρεκόρ μέχρι το 1990.
Έως τα τέλη του έτους, κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 1.050.022 αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά). Από αυτά, τα 728.161 αφορούσαν τα επιβατικά, εκ των οποίων τα 700.698 ήταν ιδιωτικής χρήσης.
Στη περιφέρεια πρωτευούσης κυκλοφορούσαν 421.443 επιβατικά ιδιωτικής & δημόσιας χρήσης (ταξί).
Η μεγάλη πλειοψηφία αφορούσε τα επιβατικά στους 8 φορολογίσιμους ίππους, με 315.791 τέτοια αυτοκίνητα. Ακολουθούσαν αυτά των 9 φορ. ίππων, με 85.394 αυτοκίνητα.
Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς ανακοινώθηκαν μέτρα για τον προσδιορισμό του εισοδήματος με τα τεκμήρια της περιουσίας και των δαπανών. Σε αυτά περιλαμβάνονταν, φυσικά, και τα αυτοκίνητα. Η δαπάνη για αυτά καθορίστηκε βάσει της φορολογικής ισχύος, από 7 έως 23 ίππους και άνω, με προσαύξηση που καθόριζαν ειδικοί συντελεστές (από 7 έως 12 μονάδες ανάλογα την κατηγορία). Εάν μια οικογένεια διέθετε δεύτερο Ι.Χ, τότε υπήρχε προσαύξηση της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης κατά 20% ενώ για κάθε επιπλέον αυτοκίνητο, η προσαύξηση στη τεκμαρτή δαπάνη ήταν στο 40%.
Στη κούρσα των πωλήσεων, η Fiat κατάφερε να τερματήσει πρώτη (για άλλη μια φορά).
Εκείνη τη χρονιά, η ιταλική εταιρία ταξινόμησε 16.153 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, με μερίδιο αγοράς 13.5%. Η Fiat διέθετε άλλωστε και τα περισσότερα αυτοκίνητα, επί του συνόλου των κυκλοφορούντων, εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.
Στη 2η θέση ήρθε η Opel, με 14.438 πωλήσεις και μερίδιο 12.1%. Ακολύθησε η Ford (3η) με 11.185 πωλήσεις και 9.3%.
Η ισπανική SEAT βρέθηκε στη 4η θέση (από 3η το 1977), με 9.723 πωλήσεις και 8.1%, ενώ η Datsun συμπλήρωσε τη πρώτη πεντάδα, με 7.270 πωλήσεις (6.1%).
Η Τoyota ήταν 6η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1978, με 7.073 μονάδες και μερίδιο 5.9%
Συνολικά διατέθηκαν 20.658 ιαπωνικά επιβατικά στη χώρα μας εκείνη τη χρονιά, που κάλυψαν το 17.2% της αγοράς. Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων από την Ανατολική Ευρώπη, που κάλυψαν το 9.1% με 10.915 μονάδες. Τα δημοφιλέστερα εξ'αυτών ήταν τα Zastava. Η γιουγκοσλάβικη εταιρία βρέθηκε στην 7η θέση με 5.891 πωλήσεις (4.9%).
Τη λίστα με τις δέκα δημοφιλέστερες εταιρίες στη χώρα μας, το 1978, ανέλαβαν να συμπληρώσουν οι Γάλλοι. Η Peugeot ήρθε 8η, με 4.898 πωλήσεις και ποσοστό 4.1%. Στην 9η θέση βρίσκουμε τη Citroen, με 4.579 πωλήσεις (3.8%), ενώ 10η στη γενική κατάταξη ήταν η Simca-Chrysler με 4.464 πωλήσεις (3.7%). Από τις τρεις, μόνο η Peugeot κέρδισε έδαφος σε σχέση με το προηγούμενο έτος (9η το 1977), ενώ οι άλλες δύο έχασαν τόσο σε επίπεδο απόλυτων αριθμών όσο και σε ποσοστό επί του συνόλου.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 1978
|
|||
ΕΤΑΙΡΙΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
%
|
|
1
|
FIAT
|
16.153
|
13.5
|
2
|
OPEL
|
14.438
|
12.1
|
3
|
FORD
|
11.185
|
9.3
|
4
|
SEAT
|
9.723
|
8.1
|
5
|
DATSUN (NISSAN)
|
7.270
|
6.1
|
6
|
TOYOTA
|
7.073
|
5.9
|
7
|
ZASTAVA
|
5.891
|
4.9
|
8
|
PEUGEOT
|
4.898
|
4.1
|
9
|
CITROEN
|
4.579
|
3.8
|
10
|
SIMCA-CHRYSLER
|
4.464
|
3.7
|
11
|
AUTOBIANCHI
|
3.554
|
3.0
|
12
|
LADA
|
3.506
|
2.9
|
13
|
VOLKSWAGEN
|
2.864
|
2.4
|
14
|
RENAULT
|
2.728
|
2.3
|
15
|
MITSUBISHI
|
2.147
|
1.8
|
H Fiat κυριάρχησε στην ελληνική αγορά το 1978, καλύπτοντας το 13.5% επί του συνόλου. Το μικρό "127" και το μικρομεσαίο "128" (φωτό) αποτελούσαν τα best seller της ιταλικής εταιρίας στη χώρα μας.
H Opel διατήρησε τη 2η θέση και το 1978, πετυχαίνοντας 14.438 πωλήσεις. Μεγάλη εμπορική επιτυχία αποτελούσε το Kadett 3ης γενιάς (φωτό) με κινητήρες 1.000 & 1.200 κ.εκ. Υπήρχε επίσης το μεγαλύτερο Ascona, με βασικό κινητήρα στα 1.200 κ. εκ. (8 φορ. ίπποι).
H Ford σημείωσε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων της στη χώρα μας το 1978, κατακτώντας την 3η θέση από 6η που ήταν το προηγούμενο έτος. Διέθετε επιτυχημένα μοντέλα στις πλέον εμπορικές κατηγορίες, όπως το μικρό Fiesta (φωτο), το μικρομεσαίο Escort με βασικό κινητήρα στους 8 φορ. ίππους (1.1) αλλά και τα μεσαία Cortina & Taunus από τα 1.300 κ.εκ (9 φορ. ίπποι).
To 1978 ήταν το τελευταίο έτος διάθεσης του επιτυχημένου στην Ελλάδα Datsun 120Y (φωτό), με τον κινητήρα των 1.171 κ.εκ, αλλά και του μικρότερου 100A F-II. Η Datsun παρέμεινε η δημοφιλέστερη ιαπωνική εταιρία στη χώρα μας και βρέθηκε στη 5η θέση των πωλήσεων (από 4η το 1977).
H Peugeot αποτέλεσε την γαλλική εταιρία με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα μας το 1978. Εκείνη τη χρονιά διέθετε το ολοκαίνουργιο "305", με βασικό κινητήρα 1.290 κ. εκ. στους 9 φορ. ίππους. Έτσι, κατέλαβε την 8η θέση (από την 9η το '77) με σημαντική αύξηση στο μερίδιο της.
Billy
Στοχεία κυκλοφορούντων αυτοκινήτων: EΛ.ΣΤΑΤ.
Στοχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Στοχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ