Σελίδες

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Μεγάλοι Έλληνες πρωταγωνιστές σε ξεχασμένες βιντεοταινίες των 80s

Τους γνωρίσαμε και τους αγαπήσαμε μέσα από ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του '60 & του '70.
Ηθοποιοί που έδωσαν το στίγμα τους μέσα από ταινίες-σταθμούς της μεγάλης οθόνης.
Κατά τη δεκαετία του '80, ο ελληνικός κινηματογράφος είχε χάσει πια τη λάμψη του. Ήδη από τη δεκαετία του '70, οι σκοτεινές αίθουσες είχαν να αντιμετωπίσουν τον άνισο ανταγωνισμό της τηλεόρασης.
Τη δεκαετία του '80 μπήκε για τα καλά στη ζωή μας το βίντεο.  Εκατοντάδες εγχώριες παραγωγές πραγματοποιήθηκαν εκείνη τη περίοδο. Οι ελληνικές βιντεοταινίες θα γνωρίσουν ημέρες δόξας. Ορισμένες γίνονται μεγάλες εμπορικές επιτυχίες, ενώ κάποιοι (νεότεροι) ηθοποιοί αναδεικνύονται μέσα από αυτές.
Οι περισσότερες τέτοιες ταινίες, αποτελούν φθηνές παραγωγές και αφορούν δουλειές του ποδαριού. Η θεματολογία τους περιλαμβάνει όλα τα γούστα. Από κωμωδίες της σαχλαμάρας έως κοινωνικές με έντονο το στοιχείο της υπερβολής και του εύκολου εντυπωσιασμού. Το αποτέλεσμα, συνήθως, δεν ξεφεύγει από τον κανόνα της μέτριας έως κακής ταινίας.
Από το παιχνίδι δεν απουσιάζουν οι παλιότεροι ηθοποιοί, της "χρυσής" εποχής του ελληνικού σινεμά.
Μερικοί εξ'αυτών συμμετέχουν κυριολεκτικά σε δεκάδες βιντεοταινίες, κάνοντας μια δεύτερη καριέρα χάρη σε αυτές, όπως ο Σωτήρης Μουστάκας και ο Κώστας Βουτσάς .
Φυσικά, οι παραπάνω δεν ήταν οι μοναδικοί. Ας δούμε μερικά άλλα παραδείγματα αστέρων του παλιού σινεμά, μέσα από συγκεκριμένες ταινίες της εποχής του βίντεο.

Η γοητεία του χρήματος (1988) 
Μια επική παραγωγή της Hi Tech Video & της"Ανδρομέδα Φιλμ" με πρωταγωνιστές τον Νίκο Γαλανό και τον Γιάννη Βόγλη. Παίρνει επίσης μέρος ο ηθοποιός Γιώργος Λουκάκης, που είχαμε γνωρίσει σε δευτεραγωνιστικούς ρόλους στον κινηματογράφο, ήδη από την δεκαετία του '50. Ο συγκεκριμένος ηθοποιός έλαβε μέρος σε πολλές βιντεοταινίες της δεκαετιας του '80.
Η τανία κυκλοφόρησε σε δύο μέρη, με συνολική διάρκεια περίπου 3.5 ωρών!!!
Η υπόθεση αφορά τον αναταγωνισμό δύο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται  στο χώρο των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η μια έχει παρουσία πολλών ετών στην αγορά και ανήκει σε έναν παραδοσιακό επιχειρηματία που ξεκίνησε σαν έμπορος ειδών γραφείου (Λουκάκης). Η άλλη είναι καινούργια και φέρνει νέες μεθόδους με διευθυντή έναν ευέλικτο επιχειρηματία που ενίοτε χρησιμοποιεί όλα τα μέσα για να πετύχει τον σκοπό του. Σε αυτόν τον ρόλο, ο Γιώργος Σίσκος, που είχε εμφανιστεί σε κινηματογραφικές παραγωγές από τη δεκαετία του '70.
Τα προβλήματα για την παλιότερη εταιρία θα πολλαπλασιαστούν με τραγική κατάληξη για τον ιδιοκτήτη της. Έκτοτε τη θέση του θα πάρει ο μεγάλος του γιος (Γαλανός) ο οποίος απουσίαζε στο εξωτερικό μετά από μια διαμάχη με τον μικρότερο αδελφό του, εξ'αιτίας μιας γυναίκας.
Τότε η κόντρα μεταξύ των δύο επιχειρήσεων θα φουντώσει, Κάποια στιγμή θα εμφανιστεί ένας εκπρόσωπος μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρίας του χώρου και θα συνάψει σημαντική συμφωνία συνεργασίας με την επιχείρηση του Γαλανού. Η ανταγωνίστρια εταιρία θα αρχίσει να τα βρίσκει σκούρα. Ο νέος συνεργάτης (Βόγλης) φαντάζει σαν ο από μηχανης θεός. Είναι όμως έτσι: Σταδιακά το παιχνίδι θα χοντρύνει και η νεότερη εταιρία θα αναγκαστεί να αποσυρθεί από την αγορά. Ένα κουβάρι συνομωσιών, επιχειρηματικής κατασκοπείας και ανατροπών θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται, με την εμπλοκή μιας ομάδας δημοσιογράφων αλλά και της αστυνομίας.
Το σενάριο είναι του Βασίλη Μαυρόπουλου (γνωστός από τις τηλεοπτικές δουλειές του) και η σκηνοθεσία του Βαγγέλη Φουρνιστάκη. Πρωτότυπη ιστορία, αν μη τι άλλο, για τα ελληνικά δεδομένα της δεκαετίας του '80. Ο Νίκος Γαλανός κάνει καλά αυτό που ξέρει, δηλαδή να υποδύεται τον γοητευτικό δυναμικό άνδρα. Η νεαρή δημοσιαγράφος (Σοφία Αλιμπέρτη) δεν θα αργήσει να πέσει στα δίχτυα του, άλλωστε.
Ο Γιάννης Βόγλης κάνει ακόμα καλύτερα αυτό που ξέρει, δηλαδή τον επιτυχημένο αλλά κακό και μοχθηρό άνδρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν.
Δεν ήταν η μοναδική βιντεοταινία που γύρισαν οι δύο αυτοί ηθοποιοί, όμως έχουν λάβει  μέρος σε σχετικά λίγες βιντεοπαραγωγές.


Αντίστροφη πορεία (1987)
Με σκηνοθέτη τον Μανούσο Μανουσάκη, των μεγάλων τηλεππτικών επιτυχιών ("Ψίθυροι Καρδιάς", "Σύνορα Αγάπης" κ.α) αυτή η χαμηλών τόνων βιντεοταινία, έχει ως ισχυρά χαρτιά τους πρωταγωνιστές της. Ζωή Λάσκαρη και Αλέκος Αλεξανδράκης
Η λαμπερή σταρ και το γοητευτικό αρσενικό των ταινιών του '60, στο ρόλο μιας δημοσιογράφου-εκδότριας εφημερίδας και ενός μεγαλογιατρού, διευθυντή σε κλινική των Αθηνών, αντίστοιχα. 
Θα γνωριστούν μετά από ένα σκάνδαλο που αφορά την παραλαβή ελατωματικού ιατρικού εξοπλισμού από την εν λόγω κλινική. Η εκδότρια θα προσεγγίσει τον μεγαλογιατρό με σκοπό να του αποσπάσει πληροφορίες. Εκείνος δεν έχει να της πει και πολλά. Η αντιπάθειά του για τους δημοσιογράφους είναι φανερή. Με τη διαφορά ότι τη συγκεκριμένη θα την ερωτευτεί σύντομα και θα τον ερωτευτεί και εκείνη. Όμως ένα μυστικό από το παρελθόν έρχεται στην επιφάνεια και ξύνει πληγές και για τους δύο. Σε αυτό βοηθάει ο φιλόδοξος διεθυντής της εφημερίδας (Γιώργος Κυρίτσης) που δεν διστάζει σε τίποτα, αρκεί να πετυχαίνει τον στόχο του.   
Το σενάριο είναι του Δημήτρη Νόλλα και η παραγωγή της VideoElit Α.Ε.Β.Ε
Από παλιότερους ηθοποιούς, συμμετέχει ακόμα ο Χρήστος Ζορμπάς, στο ρόλο ενός μπάρμαν και φίλου του Αλεξανδράκη. 
Η ταινία δεν έχει να παρουσιάσει κάτι το ιδιαίτερα αξιόλογο, αλλά παραμένει σε αξιοπρεπή επίπεδα. Ο μόνος σοβαρός λόγος για να την παρακολουθήσει κανείς, είναι ακριβώς το πρωταγωνιστικό δίδυμο. 
Η παρουσία των δύο σταρ στο χώρο του βίντεο υπήρξε περιορισμένη. Αυτή είναι και η μοναδική βιντεοταινία που συμπρωταγωνιστούν. 

Κλεφτρόνια της πλάκας (1985)
Κωμωδία χωρίς ιδιαίτερες αξιώσεις, με πρωταγωνιστή τον Κώστα Τσάκωνα και συμπρωτσγωνιστές τους Μίμη Φωτόπουλο και  Γιάννη Φέρμη.
Μεγάλο όνομα του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του '50 και του '60 ο Φωτόπουλος, έλαβε μέρος σε ελάχιστες βιντεοταινίες. Το ίδιο ισχύει και για τον Φέρμη, τον οποίο γνωρίσαμε μέσα από παλιές ελληνικές ταινίες, σε  δεύτερους και τρίτους ρόλους . 
Λαμβάνει, επίσης μέρος ο Ντίνος Ηλιόπουλος στο ρόλο του "νονού". 
Η ιστορία αφορά έναν μικροκακοποιό που βγαίνει από τη φυλακή (Τσάκωνας). Μαζί του έχει και ένα σχέδιο για μια ληστεία που του έχει δώσει ο "νονός" . Για να μπει σε εφαρμογή το σχέδιο, πρέπει ινα πάει να βρει δύο παλαίμαχους κλέφτες σε έναν οίκο ευγηρίας (Φωτόπουλος & Φέρμης). Εκεί θα γνωρίσει και μια νοσοκόμα που προσφέρεται να βοηθήσει στη δουλειά (Μάρα Θρασιβουλίδου). Όμως, οι τρείς κλέφτες θα σταθούν άτυχοι... 
Το σενάριο είναι του Δημήτρη Καπώνη και η σκηνοθεσία του Ανδρέα Κατσιμητσούλια. 

Η μεγάλη ρεμούλα (1989)
Η Ρένα Βλαχοπούλου πέρασε με άνεση από το σινεμά στο βίντεο κάνοντας αυτό που ήξερε καλύτερα. Την ώριμη γοητευτική γυναίκα με μπόλικες δόσεις αυθορμητισμού. Έπαιξε συνολικά σε καμιά δεκαριά βιντεοταινίες, πάντα ως πρωταγωνίστρια. Δίπλα της είχε νέους αλλά και παλιούς ηθοποιούς. Στη συγκεκριμένη είναι μαζί της ο Ερρίκος Μπριόλας, γνωστός από ταινίες του '60 και του '70, κυρίως δράματα. 
Η παραγωγή είναι του Κιν/κού Οργανισμού Καραγιάννης & Σια, σε σκηνοθεσία Τάκη Βουγιουκλάκη. 
Η Βλαχοπούλου υποδύεται μια συνταξιούχο με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. Τα πράγματα γίνονται δυσκολότερα όταν ο ανηψιός της περνάει στο Πανεπιστήμιο, όμως εκτός Αθηνών. Τα αυξημένα έξοδα την υποχρεώνουν να βγει ξανά στην αγορά εργασίας. Κάποια στιγμή γνωρίζει έναν γοητευτικό εύπορο επιχειρηματία... 
Τυπική κωμωδία της περιόδου χωρίς κάτι το ξεχωριστό. 

Ο μπαμπάς, η μαμά και εγώ (1988)
Ένα παντρεμένο ζευγάρι βρίσκεται στα πρόθυρα του διαζυγίου. Αιτία, οι "αταξίες" του γόη συζύγου. Όμως υπάρχει στη μέση και ένα παιδί σε προχωρημένη εφηβία, δειλό και συνεσταλμένο. Η σύζυγος είναι αποφασισμένη να χωρίσει τον "άπιστο" άντρα της, όμως κάνει μια υποχώρηση πηγαίνοντας διακοπές οικογενειακώς για τελευταία φορά. Εκεί ο πατέρας, θα φροντίσει να καθοδηγήσει τον γιό, όσον αφορά το ασθενές φύλο. Τελικά, ο ίδιος θα αποδειχθεί ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του, χωρίς να το θέλει.... 
Το ζευγάρι αποτελείται από δύο μεγάλους αστέρες της μεγάλης  οθόνης των 60s & 70s...
Την Μάρω Κοντού και τον Άγγελο Αντωνόπουλο. Σε λίγες βιντεοταινίες έλαβε μέρος η Κωντού (επτά συνολικά), σε ελάχιστες ο Αντωνόπουλος. 
Το πρωταγωνιστικό δίδυμο κρατάει την εν λόγω αισθηματική κομεντί σε αξιοπρεπή επίπεδα, παρά τη γενικότερη ελαφρότητα που επικρατεί σε αυτή. 
Μαζί τους παίζει ο Κώστα Παληός, στο ρόλο ενός φίλου, ενώ τον γιο υποδύεται ο Κώστας Ευριπιώτης. 
Το σενάριο είναι του Νίκου Καμπάνη και η σκηνοθεσία του Γιώργου Σκαλενάκη. 





Billy
(επιλογή ταινιών: Billy)

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

O απίστευτος κύριος Bowie

25 Μαρτίου 1976. O David Bowie επισκέπτεται τον δικηγόρο του πριν την εμφάνισή του στο δικαστήριο του Rochester, για να απολογηθεί σχετικά με τη κατηγορία της παράνομης κατοχής ναρκωτικών. Ο Bowie είχε συλληφθεί στις 21 Μαρτίου 1976, μετά από μια συναυλία στο Rochester. 



(AP Photo)
αρχείο Billy Files

H τέχνη συναντάει την επιστήμη

Ο Albert Einstein και ο Charlie Chaplin στην πρεμιέρα της ταινίας του Chaplin, "City Lights" ("Τα φώτα της πόλης"), το 1931. Mε τα πλήθη να τους ακολουθούν, ο Chaplin είπε στον Einstein: "Οι άνθρωποι με επευφημούν διότι όλοι με καταλαβαίνουν και εσένα σε επευφημούν διότι κανένας δεν σε καταλαβαίνει". 



(αρχείο Billy Files)

H ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, Οκτώβριος 2014

Αύξηση κατά 6.5% παρουσίασαν τον Οκτώβριο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σχέση με πέρσι. Οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 1.072.837 μονάδες, αποτελώντας τον 14ο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης. Σημαντική αύξηση υπήρξε στις περισσότερες κύριες αγορές, όπως την Ισπανία (+26.1%), την Μ. Βρετανία (+14.2%), την Ιταλία (+9.2%) και την Γερμανία (+3.7%), που είχε σαν αποτέλεσμα να επηρεαστεί θετικά η ευρωπαϊκή αγορά στο σύνολό της. Μόνο η Γαλλία παρουσίασε μικρή κάμψη, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (-3.8%)
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. έφτασαν στις 10.645.907 μονάδες, αύξηση 6.1% σε σχέση με το πρώτο 10μηνο του 2013.
Σε αυτό το διάστημα, σημαντικό ρόλο στην συνολική ώθηση έπαιξε η Ισπανία (+18.1%) και η Μ. Βρετανία (+9.5%), η οποία αποτελεί πλέον τη δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά, μετά τη Γερμανία. 
Αναλυτικότερα:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε* ΑΝΑ ΧΏΡΑ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ‘14
% ‘14/’13
ΙΑΝ.-ΟΚΤ. ‘14
% ‘14/’13
ΑΥΣΤΡΙΑ
26.945
+0.8
264.308
-3.8
ΒΕΛΓΙΟ
38.115
-3.5
426.210
-0.6
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
1.682
-0.3
16.832
+8.0
ΚΡΟΑΤΙΑ
2.304
+5.0
30.064
+24.4
ΚΥΠΡΟΣ
707
+34.9
7.121
+19.5
ΤΣΕΧΙΑ
17.791
+15.9
159.261
+17.5
ΔΑΝΙΑ
16.370
-3.0
158.476
+4.2
ΕΣΘΟΝΙΑ
2.049
+14.4
17.923
+5.7%
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ
8.836
-2.8%
91.923
+2.1
ΓΑΛΛΙΑ
160.149
-3.8
1.497.464
+1.4
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
275.320
+3.7
2.556.991
+3.0
ΕΛΛΑΔΑ
6.003
+20.8
59.847
+22.2
ΟΥΓΓΑΡΙΑ
6.120
+19.4
55.502
+20.2
ΙΡΛΑΝΔΙΑ
2.036
+20.3
95.211
+29.6
ΙΤΑΛΙΑ
121.736
+9.2
1.158.896
+4.2
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ
1.252
+4.8
12.323
+22.2
ΛΕΤΟΝΙΑ
1.207
+4.0
10.446
+17.1
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ
4.522
+0.5
42.669
+5.3
ΟΛΛΑΝΔΙΑ
35.424
-2.5
320.821
-4.9
ΠΟΛΩΝΙΑ
28.690
+8.8
273.732
+14.3
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ
11.780
+29.6
119.186
+34.7
ΡΟΥΜΑΝΙΑ
7.344
+31.3
58.908
+26.2
ΣΛΟΒΑΚΙΑ
7.282
+10.4
50.546
+12.8
ΣΛΟΒΕΝΙΑ
5.134
+11.6
45.703
+3.0
ΙΣΠΑΝΙΑ
76.073
+26.1
716.746
+18.1
ΣΟΥΗΔΙΑ
28.252
+11.5
250.888
+14.9
Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ
179.714
+14.2
2.137.910
+9.5

 *Tα στοιχεία για τη Μάλτα δεν είναι διαθέσιμα.

Πρώτη στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών (Ε.Ε) ήταν και τον Οκτώβριο η Volkswagen με 135.889 πωλήσεις, αύξηση 6.9% έναντι του Οκτωβρίου 2013. Στο έτος (Ιαν.-Οκτ. 2014) η γερμανική εταιρία προηγείται με 1.308.955 πωλήσεις (+4.8%) και μερίδιο 12.3%.
Ο Οκτώβριος αποτέλεσε τον 32ο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης της Βρετανικής αγοράς αυτοκινήτου. Η Μ. Βρετανία αποτελεί τη 2η μεγαλύτερη  ευρωπαϊκή αγορά, έχοντας ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια ταξινομήσεις στο πρώτο δεκάμηνο. Πρώτη σε πωλήσεις εκεί είναι η Ford, με 24.221 μονάδες τον Οκτώβριο, ενώ στο έτος προηγείται με 286.975 μονάδες και ποσοστό 13.4%. Δημοφιλέστερο μοντέλο, το Ford Fiesta, με 116.087 πωλήσεις στο πρώτο δεκάμηνο (photo). 
Συνολικά, στις αγορές της Ε.Ε., η Ford διέθεσε 76.312 μονάδες τον Οκτώβριο.




Βilly
Στοιχεία Ε.Ε: ACEA
Στοιχεία Μ. Βρετανίας: SMMT