Σελίδες

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

28η Οκτωβρίου 1940

Πρώτον πολεμικόν ανακοινωθέν:

"Αι ιταλικαί στρατιωτικαί δυνάμεις προσβάλλουσιν από της 05:30 ώρας της σήμερον τα ημέτερα τμήματα προκαλύψεως της Ελληνοαλβανικής Μεθορίου. Αι ημέτεραι δυνάμεις αμύνονται του Πατρίου εδάφους."



Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Μεταπολεμική "Αίγλη"

Ιούνιος 1945. Το πρώτο ελεύθερο καλοκαίρι από το 1940. Είχε μεσολαβήσει ο πόλεμος με την Ιταλία και η κατοχή, έως τον Οκτώβριο του 1944. 
Η ζωή στη χώρα μας προσπαθούσε να ξαναβρεί τους κανονικούς της ρυθμούς, μέσα σε δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες. 
Η Αιδηψός ήταν δημοφιλής τόπος παραθερισμού πριν από τον πόλεμο. Εκεί, υπήρχαν αρκετά ξενοδοχεία με την "Αίγλη" να κατέχει περίοπτη θέση. Είχε κατασκευαστεί το 1931. 
Το καλοκαίρι του 1945 επιστρέφει ανακαινισμένη επιχειρώντας να επαναφέρει κάτι από τη προπολεμική λάμψη, σε μια τραυματισμένη Ελλάδα. 

Το ξενοδοχείο "Αίγλη" λίγο πριν τον πόλεμο.



Billy
αρχείο bill files

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Άγνωστες σελίδες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (Studebaker)

Studebaker 1965

Το 1965, λίγο πριν το οριστικό τέλος της εταιρίας, ήταν διαθέσιμο στη χώρα μας το Studebaker Lark (φωτό) με 2θυρο και 4θυρο αμάξωμα. Γενικός αντιπρόσωπος ήταν η "Π. Ταγκαλάκης Α.Ε" με έδρα στην Ιερά Οδό 64. Ο Ταγκαλάκης ήταν γνωστός στο χώρο του αυτοκινήτου πριν από τον πόλεμο, έχοντας παρουσία και στην αμαξοποιία (λεωφορεία κ.α).
H Studebaker είχε μακρά παρουσία στην ελληνική αγορά. Τα αυτοκίνητα της αμερικάνικης εταιρίας ήταν από τα πρώτα που χρησιμοποίησε η Ελληνική Αστυνομία, ήδη από τη δεκαετία του 1910! Κυκλοφόρησαν επίσης αρκετά ως ταξί. 
Έως τα μέσα της δεκαετίας του '60 εξακολουθούσαν να κυκλοφορούν στη χώρα μας μερικές εκατοντάδες επιβατικά Studebaker, αν και οι πωλήσεις τους ως καινούργια ήταν πλέον ασήμαντες. (π.χ το 1964 διατέθηκαν λιγότερα απο 10 νέα Studebaker)





Βilly.
photos αρχείο bill files

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Άγνωστες σελίδες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (Aero Willys)

Aero Willys 1953

Τα Aero Willys ήταν η σειρά επιβατικών μοντέλων της αμερικάνικης Willys-Overland. Η διάθεσή τους ξεκίνησε το 1952 και έμειναν στη παραγωγή έως το 1955, οπότε και η εταιρία αποφάσισε να επικεντρωθεί στη κατασκευή των Jeep, τα οποία άλλωστε κατασκεύαζε από τη περίοδο του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Τα Aero Willys ήταν διαθέσιμα και στην Ελλάδα, με γενικό αντιπρόσωπό την "Α.Ε. Εμπορίας Αυτοκινήτων & Ελαστικών ΤΙΤΑΝ" (Willys-Overland-Jeep).
Τα κεντρικά γραφεία της επιχείρησης, εκείνη τη περίοδο, ήταν στην οδό Δραγατσανίου 6 ενώ το υποκατάστημα Θεσσαλονίκης βρισκόταν στην οδό Κομνηνών.
Στη χώρα μας εισάγονταν το 1953 οι εκδόσεις Aero Lark και Αero Ace, με 4πορτο αμάξωμα και κινητήρες 6 κιλύνδρων. Επιπλέον υπήρχαν ειδικές εκδόσεις για ταξί. 
Η ΤΙΤΑΝ έφερνε βέβαια στην Ελλάδα και τα θρυλικά Jeep.  

To Willys Aero Lark αποτελούσε τη βασική έκδοση της σειράς επιβατικών της εταιρίας. Στη φωτογραφία εικονίζεται το μοντέλο του 1953 που, μαζί με το πλουσιότερο Aero Ace, ήταν διαθέσιμο και στη χώρα μας.




Billy
έρευνα: Billy
photos: αρχείο bill files






Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Έγχρωμες φωτογραφίες της Ελλάδας, στις αρχές των 60s

 Ο Dmitri Kessel, γεννήθηκε στο Κίεβο της Ουκρανίας το 1902 και μετανάστευσε στην Αμερική το 1923 όπου, αργότερα, εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στο περιοδικό LIFE. Άλλωστε ασχολήθηκε νωρίς με τη φωτογραφία. Γύρισε σχεδόν όλο το κόσμο, ενώ επισκέφτηκε και την Ελλάδα. Αποτύπωσε σημαντικές στιγμές της νεότερης ελληνικής ιστορίας, όπως τα Δεκεμβριανά του 1944 και τον εμφύλιο που ακολούθησε. Απαθανάτισε πρόσωπα και στιγμές της δύσκολης καθημερινότητας στην Ελλάδα μετά τη κατοχή.
Ακολουθεί μια σειρά έγχρωμων φωτογραφιών, από διάφορες τοποθεσίες (Σαντορίνη, Πάτμος, Ρόδος κ.α), στις αρχές της δεκαετίας του '60.



Photos by Dmitri Kessel 
(LIFE)

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

12 Οκτωβρίου 1944

Ημέρα μνήμης...
Σαν σήμερα, 71 χρόνια πριν, απελευθερώθηκε η πρωτεύουσα από τους Γερμανούς κατακτητές. Είχαν προηγηθεί 3.5 χρόνια σκληρής κατοχής.


Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Πωλήσεις αυτοκινήτων Σεπτέμβριος 2015

Με μικρή άνοδο έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο.
Παρά το δυσμενές κλίμα, οι πωλήσεις νέων επιβατικών σημέιωσαν άνοδο κατά 1.4%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 5.125 μονάδες, έναντι 5.055 τον Σεπτέμριο του 2014.
Σε επίπεδο έτους, έχουν διατεθεί συνολικά 58.184 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 53.845 τον πεορηγούμενο χρόνο (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος), που συνεπάγεται αύξηση κατά 8.1%.

Πρώτη σε πωλήσεις στη χώρα μας τον Σεπτέβριο αναδείχθηκε η Mercedes, με 544 μονάδες και ποσοστό 10.6%. Θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζουμε την ακριβή σύθεση των πωλήσεων της γερμανικής εταιρίας, παρόλα αυτά δεν αποκλείεται οι περισσότερες να αφορούν εταιρικές πωλήσεις. 
Πάντως, οι συνολικά καλές επιδόσεις της Mercedes στη χώρα μας, την έχουν φέρει στην 8η θέση της γενικής κατάταξης, με 2.665 μονάδες και ποσοστό 4.6%
Νο1 εταιρία στη χώρα μας η Mercedes τον Σεπτέμβριο.

Στη 2η θέση βρέθηκε η Volkswagen, με 500 μονάδες, ενώ η Τoyota ήρθε 3η με 456 μονάδες. Η ιαπωνική εταιρία διατηρεί, βέβαια, τη πρωτιά στο σύνολο του έτους με 6.248 πωλήσεις και μερίδιο 10.7%.
Αναλυτικότερα:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015

ΕΤΑΙΡΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
%
1
Mercedes
544
10.6
2
Volkswagen
500
9.8
3
Toyota
456
8.9
4
Opel
404
7.9
5
Nissan
392
7.6
6
Fiat
297
5.8
7
Peugeot
294
5.7
8
Citroen
266
5.2
9
Ford
261
5.1
10
BMW
246
4.8






Billy
Στοιχεία: ΣΕΑΑ







Η αυγή του θριάμβου (1960)

Η "Αυγή του θριάμβου" είναι μια πολεμική περιπέτεια της ΡΙΣΣΑ Films.
Το σενάριο είναι του Φίλιππου Φυλακτού και του Γιάννη Β. Ιωαννίδη και η σκηνοθεσία του Φίλιππου Φυλακτού.

Υπόθεση: Kατά τη περίοδο της γερμανικής κατοχής, μια ομάδα αντιστασιακών κάνει σαμποτάζ σε διάφορους στόχους του εχθρού. Μια μέρα φτάνει στην Αθήνα ένας Έλληνας αξιωματικός, ο Γιώργος, με σκοπό να συνεργαστεί μαζί τους. Αυτή τη φορά στόχος είναι η ανατίναξη ενός γερμανικού πλοίου που είναι δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.
Στην ομάδα είναι και η Μαρία, που εργάζεται στο γραφείο του Γερμανού Διοικητή Φον Μίλερ και υποκρίνεται πως είναι ερωτευμένη μαζί του. Έτσι, αποσπάει διάφορα πολύτιμα έγγραφα. Όμως, μια μέρα γίνεται αντιληπτή και ο Φον Μιλερ τη σκοτώνει εν ψυχρώ. Ταυτόχρονα διατάζει τη σύλληψη και εκτέλεση πολιτών , σε αντίποινα για τα σαμποτάζ που γίνονται. Έτσι μια μέρα στηνεται μπλόκο στον ηλεκτρικό του Πειραιά και οδηγούνται στο κρατητήριο οι επιβάτες του τραίνου. Ανάμεσα τους βρίσκονται και μέλη της ομάδας, μαζί με τον Γιώργο ο οποίος όμως καταφέρνει αργότερα να δραπετεύσει. Τελικά, μετά απο περιπέτειες θα καταφέρουν να πραγματοποιήσουν την αποστολή με απόλυτη επιτυχία.

Παίζουν: Γιώργος Φούντας, Έφη Οικονόμου, Πάρη Λεβέντη, Κώστας Παπαχρήστος, Βασίλης Ανδρεόπουλος, Νίκος Τσαχιρίδης, Βασίλης Κανάκης, Τάκης Μηλιάδης, Θανάσης Βέγγος, Ιωάννα Αρώνη, Σπύρος Ολύμπιος, Βάσος Ανδρονίδης, Γεράσιμος Μαλιώρης, Γιώργος Μαρίνος, Γιώργος Γρηγορίου.
Τραγούδι: Πέτρος Αναγνωστάκης, Σούλη Σαμπάχ.

Χωρίς να διαθέτει κάτι το ξεχωριστό σε επίπεδο παραγωγής, σκηνοθεσίας ή σεναρίου, το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπές. O Γιώργος Φούντας πλαισιώνεται από ένα καστ ικανών δευτεραγωνιστών του ελληνικού κινηματογράφου, που εδώ καλούνται να στηρίξουν ουσιαστικά την ταινία και το καταφέρνουν με αρκετή επιτυχία.

Η "Αυγή του θριάμβου" έκοψε 21.640 εισιτήρια και ήρθε 24η ανάμεσα σε 58 ταινίες, τη σαιζόν 1960-1961.

Ο Κώστας Παπαχρήστος (πάνω) και η Έφη Οικονόμου (κάτω) στην "Αυγή του θριάμβου"






Billy
(αρχείο bill files)





Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Η κατασκευή του Διεθνούς Αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος"

Τον Μάρτιο του 2001 ξεκίνησε η λειτουργία του νέου Διεθνούς Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος" στα Σπάτα. Ας δούμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατασκευή του αλλά και ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
[billly]

------------------------------------------------------


ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΝΕΟΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΗΜΗΝ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» ΕΙΣ ΣΠΑΤΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Πηγή Φωτογραφίας: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ, Τεύχος 2052, Δευτέρα 24 Μαΐου 1999, Διαφημιστική καταχώρησις της KNAUF


Α. ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
1. Κύριος Έργου: ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Α.Ε.
2. Ανάθεσις Μελέτης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
3. Φορεύς Εκτελέσεως: ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
4. Προκαταρκτικαί Μελέται:
α) Μελέτη Χωροθετήσεως του Νέου Διεθνούς Αερολιμένος: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
β) Μελέτη Κοινωνικοοικονομικής Σκοπιμότητος: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
γ) Μελέτη Οδικού Συστήματος Προσπελάσεως Αεροδρομίου: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
δ) Κυκλοφοριακή Μελέτη Κτηριακών Εγκαταστάσεων: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
ε) Μελέτη Εφαρμογής Κτηρίου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: Α. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
στ) Μελέτη Ξενοδοχείου SOFITEL εντός του Αεροδρομίου: Α. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
5. Οριστικαί Μελέται Κτηρίου Επισκευής, Συντηρήσεως Αεροσκαφών: ΤΡΙΕΔΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Α.Ε.
6. Εδαφοτεχνικαί Μελέται Ειδικού Κτηρίου Σταθμεύσεως Αυτοκινήτων Ρ1: ΕΔΑΦΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Τ.Ε.
7. Αρχιτεκτονικαί Μελέται:
α) Κυρίου Ανατολικού Αεροσταθμού, Κτηρίων A.T.C. και Πύργου Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΟΞΙΑΔΟΥ Α.Ε. – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ
β) Γενικών Αεροπορικών Εγκαταστάσεων και Βάσεως Λειτουργίας ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΑΕΤΕΡ – ΧΑΡΡΥ ΜΠΟΥΓΑΔΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ Α.Ε.
γ) Εγκαταστάσεως Ειδικού Εξοπλισμού Κέντρου Διαλογής της Α.Ε. ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΑΕΤΕΡ – ΧΑΡΡΥ ΜΠΟΥΓΑΔΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ Α.Ε.
δ) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: Κ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ Ο.Ε.
ε) Εκθεσιακών Χώρων Αεροδρομίου: A&M ARCHITECTS
στ) Κτηριακών Εγκαταστάσεων ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
ζ) Χώρων Προσώπων Υψηλής Σημασίας (V.I.P.) και C.I.P. Intra/Extra Schengen της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ Α. ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΑΤΕΜ
8. Στατικαί Μελέται
α) Κτηρίου και Πύργου Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας: DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
β) Κτηρίου Διανομής Αεροπορικού Ταχυδρομείου: DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
γ) Συγκροτήματος Κτηρίων Συντηρήσεως και Εξοπλισμού: DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε., ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΑΥΡΑΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ Α.Ε.,
δ) Μεταλλικών Αποθηκών Υλικού: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΧΑΤΖΗΣΟΛΩΜΟΥ
ε) Τοίχων Αντιστηρίξεως Κατακορύφων Πρανών: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΑΜΑ
στ) Πύργου Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας (αυτοτελής): ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ.
ζ) Κτηρίου Κ.Ε.Π.Α.Θ. του Κεντρικού Αερολιμένος: ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
η) Κτηρίου 32 (Τηλεπικοινωνιών): ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
θ) Μονάδος Αεροτροφοδοσίας Olympic Catering: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΤΑΚΗΣ ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ
ι) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: ΤΑΚΗΣ ΚΟΥΜΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΕΝΕΓΑΛΙΑ ΚΟΥΜΟΥΛΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ
9. Μελέται Οδοποϊίας Εμπορικού Πάρκου (Σημάνσεως και Σηματοδοτήσεως) Αεροδρομίου: DENCO – ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ Ε.Π.Ε.
10. Μελέτη Σημάνσεως του Πολυωρόφου Χώρου Σταθμεύσεως: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΑΜΑ
11. Μελέτη Προσπελάσεων Αεροδρομίου Σπάτων:
α) ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Γ. ΝΤΟΝΤΟΡΟΣ, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. – Συγκοινωνιολόγος (συνεργασία με DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.)
β) ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ, Ομότιμος Καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής Ε.Μ.Π.
12. Χωματουργικαί Εργασίαι: Κ/Ξ HOCHTIEF – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
13. Κατασκευή:
α) Έργων Πολιτικού Μηχανικού: Κ/Ξ ΥΠΟΣΤΕΓΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ η οποία αποτελείται από τις παρακάτω Εταιρείες: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ, ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (Α.Ε.ΓΕ.Κ.), ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΤΩΡ
β) Τεχνικών Έργων Γεφυρώσεως: Κ/Ξ HOCHTIEF – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
γ) Σηράγγων Δικτύου Παροχών: Κ/Ξ HOCHTIEF – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
δ) Επιστρώσεως Αεροδιαδρόμων, Υδρορροών, Συνδέσεων και διαφόρων εργασιών: Κ/Ξ HOCHTIEF B.S.B. – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
ζ) Κτηρίων Συντηρήσεως Αεροσκαφών: Κ/Ξ HUNADAI ENGENEERING AND CONSULTANTS – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Κ. Ι. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
η) Μονάδος Αεροτροφοδοσίας Olympic Catering: Κ/Ξ Α.Τ.Ε. ΙΚΑΡΟΣ – ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Τ.Ε. – ΑΘΗΝΑ Α.Ε.Τ.Β.Τ.Ε. – ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ Α.Τ.Ε.
θ) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: J&P ΑΒΑΞ
ι) Εγκαταστάσεως Συντηρήσεως Εφοδίων Εδάφους: Κ/Ξ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΤΩΡ
ια) Νέου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (Εργολαβία Ι): Κ/Ξ ΑΘΗΝΑ Α.Ε.Τ.Β.και Τ.Ε. – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΙ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ
ιβ) Νέου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (Εργολαβία ΙΙ): ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ (ΑΛ.ΤΕ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ιγ) Εγκαταστάσεων Συντηρήσεως Αεροσκαφών (Εργολαβία ΙΙ): ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ (ΑΛ.ΤΕ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ιδ) Ξενοδοχείου SOFITEL εντός του Χώρου του Αεροδρομίου: ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ (ΑΛ.ΤΕ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
ιε) Εσωτερικού Δικτύου Οδοποιϊας και Ασφαλτικών για τα Κτήρια 14, 15 και 24: J&P ΑΒΑΞ με Υπεργολάβο την ΑΝΩΝΥΜΟΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑΝ ΥΛΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΤΙΚΩΝ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΦΡΑΓΚΟΥ
14. Οικοδομικαί και λοιπαί Εργασίαι:
α) Θερμικαί Μονώσεις Δωμάτων Κτηρίων Συντηρήσεως και Επισκευής Αεροσκαφών: DOW
β) Εργασίαι Εξωτερικών Τοιχοποιϊών:
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Χ. ΚΑΚΛΑΜΑΝΟΣ Α.Τ.Ε., ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Κ. ΜΑΚΟΣ Α.Ε.Β.Ε., ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΟΤΕΜ Ε.Π.Ε., ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΛΥΔΟΜΗ Α.Ε.
γ) Ψευδοροφαί, Αρχιτεκτονικά τελειώματα: AMSCO ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
δ) Προκατεσκευασμένοι Οικίσκοι: GLASSART
15. Μελέται Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων:
α) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: ΕΛ.ΤΕ.ΜΕ. Ε.Π.Ε.
β) Χώρου Συντηρήσεως και Επισκευών Αεροσκαφών: ΑΚΤΕΡ Ε.Π.Ε.
γ) Χώρου Προσώπων Υψηλής Σημασίας (V.I.P.) και C.I.P. Intra/Extra Schengen της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: PROTON ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Π.Ε.
δ) Εγκαταστάσεων Συντηρήσεως Εφοδίων Εδάφους: ΤΕΑΜ Μ – Η Α.Ε.
ε) Νέου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: ΤΕΑΜ Μ – Η Α.Ε.
16. Εκτέλεσις Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων:
α) Ηλεκτροφωτισμός Αεροδιαδρόμων, Εργασίαι Καλωδιώσεως και Συνδέσεις με ανθρωποθυρίδες και χειροθυρίδες: Κ/Ξ HOCHTIEF B.S.B. – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
β) Εγκαταστάσεις Υποδομής της Τεχνικής Βάσεως Ολυμπιακής Αεροπορίας: ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ Α.Ε.
γ) Εξωτερικαί Παροχαί Αεροδρομίου: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
δ) Εξωτερικαί Παροχαί Αεροδρομίου (Εργολαβία ΙΙ): ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ

Β. ΕΙΔΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1. Κωδικός Ι.Α.Τ.Α.: ΑΤΗ
2. Κωδικός I.C.A.O.: LGAV
3. Κωδικός Υ.Π.Α.: ΔΑΑ
2. Υψόμετρον: 94,00 μ. (308 πόδια)
3. Μήκη διαδρόμων:
α) Διάδρομος Δ1 (03L/21R): 3.800 × 45,00 μ. (12.467 × 148 πόδια), Άσφαλτος
β) Διάδρομος Δ2 (03R/21L): 4.000 × 45,00 μ. (13,123 × 148 πόδια), Άσφαλτος


Κυριάκος Γκλεζάκος
Από την ομάδα Ελληνική Εργοτεχνική Ιστορία (facebook)
αρχική δημοσίευση: 2 Αυγούστου 2015

Ευχαριστώ τον κ. Γκλεζάκο, που επέτρεψε την χρήση των στοιχείων στο παρόν ιστολόγιο.

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Καλό μήνα

Ο Οκτώβριος ή Οκτώβρης, ή Οχτώβρης, η Τρυγομηνάς (νησιώτικα Αιγαίου και ποντιακά) είναι ο δέκατος μήνας του έτους κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και έχει 31 ημέρες. Επειδή το πιο σημαντικό δώρο του Οκτωβρίου στους γεωργούς είναι οι πολλές βροχές του, γι’ αυτό σε πολλά μέρη ονομάζεται «Βροχάρης», αλλά και μήνας της σποράς, εξ ου και τα ονόματα «Σποριάτης», «Σποριάς» και «Σπαρτός»
[-wikipedia.org]

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΕΣ & ΟΛΟΥΣ