Σελίδες

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Οδός Ερμού, δεκαετία '60

Ερμού 88 & Αγ. Θέκλας

Νεοκλασικό τριώροφο 
Διατηρητέο (Φ.Ε.Κ. Δ-545 α/ 17.05.1993)

Αθήνα 1960’s
Φωτογράφος: Δημήτρης Παπαδήμος [γεν. 1.05.1918 – † 3.05.1994]
Δράση: 1939-1994


(Αρχείο Ε.Λ.Ι.Α)

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

H αγορά αυτοκινήτου στα Βαλκάνια

Τα Βαλκάνια, μέρος των οποίων είναι και η Ελλάδα, είναι η περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης με την πλούσια ιστορία, που περιλαμβάνει άφθονες συγκρούσεις, κοινωνικές αναταραχές και πολέμους.
Μετά τον 2ο Π.Π. οι περισσότερες Βαλκανικές χώρες (Βουλγαρία, Γιουγκοσλαβία, Αλβανία) κυβερνήθηκαν από κομμουνιστικά καθεστώτα.
Η Ελλάδα και η Τουρκία, αντίθετα, πέρασαν στη σφαίρα επιρροής των δυτικών χωρών.
Τo 1991 ξεκίνησε η εμφύλια διαμάχη στην Γιουγκοσλαβία και ο διαμελισμός της χώρας.
Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία νέων κρατών: Σερβία, Κροατία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, FYROM, Σλοβενία, Kόσοβο (αυτόνομη περιοχή στα όρια της Σερβικής επικράτειας).
Μετά την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, το 1989, όλες οι Βαλκανικές χώρες διαθέτουν ανοικτές οικονομίες. Η Ελλάδα, διέθετε την πιο ανεπτυγμένη οικονομία στην περιοχή και ήταν η μοναδική Βαλκανική χώρα-μέλος της Ε.Ε. από το 1981 έως το 2004, όταν προσχώρησε επίσημα και η Σλοβενία. Από τον Ιανουάριο του 2007 η Βουλγαρία αποτελεί επίσης χώρα-μέλος της Ε.Ε., ενώ ακολούθησε η Κροατία, την 1η Ιουλίου 2013.
Σημαντική παράμετρο των εκάστοτε οικονομικών συνθηκών αποτελεί και η αγορά αυτοκινήτου.
Στη χώρα μας, ο συγκεκριμένος τομέας έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα την τελευταία 5ετία, εξ'αιτίας της ύφεσης. Λίγα είναι ευρέως γνωστά για τα δεδομένα που επικρατούν στις άλλες Βαλκανικές χώρες, όσον αφορά τις πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων.
Ας ρίξουμε μια ματιά στις αγορές ορισμένων εξ'αυτών.

ΚΡΟΑΤΙΑ. 
Η οικονομία της χώρας έχει μείνει στάσιμη στα τελευταία έξι χρόνια, αντιμετωπίζοντας προβλήματα σχετικά με τον δαπανηρό δημόσιο τομέα και την χαμηλή ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Παρόλα αυτά, το τελευταίο διάστημα υπήρξε κάποια σχετική βελτίωση, κυρίως από την αύξηση των εξαγωγών. Εντούτοις, το πρόβλημα το υψηλής ανεργίας παραμένει.
Το 2014 η αγορά αυτοκινήτου έκλεισε στις 33.997 μονάδες, καταγράφοντας αύξηση 22.3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πάντως, σχεδόν οι 15,000 αφορούσαν ιδωτικές πωλήσεις, με τις υπόλοιπες να είναι εταιρικές και κυβερνητικές παραγγελίες.
Τον Απρίλιο του 2015 ταξινομήθηκαν 3.694 νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, ενώ στο σύνολο της χρονιάς οι πωλήσεις αγγίζουν τις 11.655 μονάδες.
Στη πρώτη θέση βρίσκεται η Volkswagen με 1.963 μονάδες (Ιαν. - Απρ. '15), η Opel ακολουθεί στη 2η θέση με 1.314 μονάδες και η Skoda στη 3η θέση με 1.236 μονάδες.
Τα VW Golf, Opel Astra & Skoda Octavia είναι τα κυρίως best sellers της Κροατικής αγοράς.
Σημαντική είναι και η παρουσία της Dacia.
H VW είναι η 1η σε πωλήσεις εταιρία στη Κροατία, το 2015. Το Golf  (φωτό) είναι δημοφιλέστερο μοντέλο με 794 μονάδες έως τον Απρίλιο. Πολύ καλές επιδόσεις και για τα Polo (499) και Passat (347).

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ.
Η οικονομία της Βουλγαρίας είδε σημάδια ανάκαμψης πέρσι, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα. 
Ανάκαμψη κατά 5.2% σημείωσε και η αγορά αυτοκινήτου το 2014, σε σχέση με το 2013 . Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έφτασαν τις 20.359 μονάδες, αν και ένας σημαντικός αριθμός από τα πωληθέντα αυτοκίνητα επανεξάγεται σε άλλες χώρες της Ε.Ε. (υπολογίζεται γύρω στο 30%). Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στη Βουλγαρία ισχύουν σε πολλές περιπτώσεις χαμηλότερες τιμές, σε σχέση με άλλες χώρες μέλη. 
Η Dacia ήταν η πρωταθλήτρια των πωλήσεων το 2014, με 3.085 μονάδες. Στη 2η θέση βρέθηκε η Volkswagen με 2.375 μονάδες και 3η ακολούθησε η Toyota, με 2.288 αυτοκίνητα.
Οι συνολικές πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2015 ανήλθαν στις 5.008 μονάδες (+8.4%). Η
Dacia διατηρεί τη θέση της στη κορυφή, με συνολικά 766 μονάδες, στο ίδιο διάστημα.
H Dacia είναι η δημοφιλέστερη εταιρία στη Βουλγαρία. Η  Renault (στην οποία ανήκει η Dacia), βρίσκεται στη 2η θέση φέτος, με μικρή διαφορά, από 5η το 2014. (φωτό: Dacia Sandero)

ΒΟΣΝΙΑ-ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ.
Ακόμα μια χώρα της πρώην Γιουγκοσλαβίας, όπου η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε ύφεση τα τελευταία χρόνια, εξ'αιτίας του γενικότερου οικονομικού κλίματος. 
Το 2014 οι πωλήσεις νέων οχημάτων ανήλθαν σε 6.514 μονάδες, σημειώνοντας μικρή αύξηση.  
Στη πρώτη θέση βρέθηκε η Volkswagen με 1.223 μονάδες και μεριδιο 18.8%, ενώ στη 2η θέση ήρθε η Skoda, με 1.066 μονάδες. Η τσέχικη εταιρία διέθετε το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο, το Octavia, με συνολικά 478 μονάδες, ενώ το 2ο δημοφιλέστερο ήταν το Astra της Opel, η οποία κατέλαβε τη 3η θέση στη γενική κατάταξη. Στην 3η και 4η θέση ακολούθησαν τα VW Golf & Polo αντίστοιχα.
Το πρώτο τρίμηνο του 2015 η αγορά φαίνεται να σημειώνει πτώση κατά 3%, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 1.567 αυτοκίνητα. 
H Skoda ήρθε το 2014 δεύτερη στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, πίσω από τη VW, διέθετε όμως το best seller της αγοράς, το Octavia (φωτό)

ΣΕΡΒΙΑ.
Η αγορά αυτοκινήτου της Σερβίας, γνωρίζει διαδοχικές πτώσεις τα τελευταία χρόνια. Το 2014 οι πωλήσεις νέων επιβατικών ήταν μειωμένες κατά 10.1%, σε σχέση με το 2013.
Ταξινομήθηκαν συνολικά 20.240 αυτοκίνητα, λιγότερα από τα μισά σε σχέση με το 2007, όπου οι πωλήσεις ανήλθαν στον αριθμό ρεκόρ των 56.231 μονάδων.
Η χώρα διαθέτει μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων της Fiat (πρώην εργοστάσιο της Zastava), όπου κατασκευάζεται το μοντέλο 500L από το 2012. Αυτό αποτελούσε το δημοφιλέστερο μοντέλο το 2013 και η Fiat ήταν 1η σε πωλήσεις την ίδια χρονιά.
Το 2014 η Skoda κατάφερε να την ξεπεράσει και να κερδίσει την 1η θέση (από 2η το 2013), με 3.377 μονάδες έναντι 2.859 της Fiat, που περιορίστηκε στη 2η θέση. Στη τρίτη θέση βρέθηκε η Volkswagen, με 1.882 μονάδες.
Δημοφιλέστερο μοντέλο το 2014, το Skoda Fabia, με 1.186 πωλήσεις, ενώ 2ο ακολούθησε το Fiat 500L, με 1.082 πωλήσεις και 3ο το Skoda Octavia με 951 πωλήσεις.
Το πρώτο τρίμηνο του 2015 η Skoda εξακολουθεί να βρίσκεται στη κορυφή, με 872 μονάδες, αυξάνοντας τα ποσοστά της (+9.3%), ενώ η Fiat ακολουθεί 2η με 607 μονάδες, χάνοντας έδαφος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-19%).
Όσον αφορά τη πρώτη τριάδα με τα δημοφιλέστερα μοντέλα, εξακολουθεί να είναι η ίδια, με το Fabia να διατίθεται πλέον στη νέα, 3η γενιά του.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2015, η Skoda είναι η 1η σε πωλήσεις εταιρία στην Σερβία και το Fabia το 1o σε πωλήσεις μοντέλο, με 318 μονάδες (φωτό).

ΤΟΥΡΚΙΑ.
Μετά από μια περίοδο υψηλής ανάπτυξης, η οικονομία της Τουρκίας κινείται σε πιο χαμηλούς ρυθμούς εδώ και περίπου έναν χρόνο. Αυτό έχει αντίκτυπο και στους δείκτες ανεργίας, η οποία ανήλθε τον Ιανούαριο στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας, σχεδόν, πενταετίας.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η αγορά αυτοκινήτου της χώρας το 2014 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο. Οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών ανήλθαν σε 587.331 μονάδες, σημειώνοντας πτώση κατά 10%  . Η δημοφιλέστερη εταιρία ήταν η Renault με 90.027 μονάδες. Η γαλλική εταιρία διαθέτει άλλωστε ισχυρή παρουσία στην Τουρκία εδώ και πολλά χρόνια, με τοπικό εργοστάσιο παραγωγής.
Στη 2η θέση ακολούθησε η Volkswagen, με 84.646 μονάδες, ενώ τη πρώτη τριάδα συμπλήρωσε η Hyundai με 44.910 μονάδες. Η κορεάτικη εταιρία διαθέτει επίσης τοπική μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στη γειτονική χώρα, με τα 23.225 εκ του συνόλου να αφορούν μοντέλα "Made in Turkey".
Σημαντική παρουσία είχαν το 2014 και οι  Fiat (39.542), Opel (39.255) & Ford (37.292).
Τα δημοφιλέστερα μοντέλα ήταν το Renault Fluence, με 32.252 πωλήσεις και το Fiat Linea, με 32.239 πωλήσεις (αμφότερα τοπικής παραγωγής).
Στο πρώτο τετράμηνο του 2015 οι πωλήσεις επιβατικών ανήλθαν σε 197.202 μονάδες, ενώ μαζί με τα ελαφρά επαγγελματικά ταξινομήθηκαν συνολικά 264.750 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση 57% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Μόνο τον Απρίλιο, ταξινομήθηκαν 91.602 οχήματα (εκ των οποίων τα 70.211 επιβατικά), που ισοδυναμεί με αύξηση 71.8% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2013!
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, η Volkswagen έχει περάσει μπροστά με 31.631 πωλήσεις επιβατικών. Η Renault ακολουθεί με 26.845 μονάδες.
Το Fiat Linea αποτελεί το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο με 11.450 μονάδες (με τη Fiat στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, πίσω από τη Hyundai).
To Fiat Linea (φωτό) αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο στη Τουρκία στο πρώτο τετράμηνο του έτους.




Billy
Στοχεία:
ACEA [Βουλγαρία, Κροατία]
O.D.D [Τουρκία]



Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Ηθοποιοί απορρίπτουν ρόλους που έκαναν άλλους ηθοποιούς διάσημους.

Σήμερα μπορεί να είναι δύσκολο για κάποιον να φανταστεί άλλον ηθοποιό από τον Tom Hanks να παίζει τον Forrest Gump. Παρόλα αυτά, οι παραγωγοί ήθελαν αρχικά τον John Travolta για τον ρόλο. Εκείνιος απέρριψε την πρόταση λόγω φόρτου εργασίας.

Όταν οι παραγωγοί προσέγγισαν τον Hugh Jackman για τον ρόλο του James Bond, εκείνος δεν ένιωθε έτοιμος να αναλάβει να παίξει ακόμα έναν ήρωα, έχοντας ήδη ξεκινήσει τη σειρά ταινιών του X-Man. "Δύο θρυλικοί ήρωες ταυτόχρονα, είναι πολύ" φαίνεται να είπε, απορρίπτοντας την πρόταση. 

O Jake Gyllenhaal επαιξε τον Jack στο Brokeback Mountain, όμως ο σκηνοθέτης Ang Lee κάλεσε πρώτα τον Mark Wahlberg να διαβάσει το σενάριο. Ο ίδιος παραδέχθηκε αργότερα, ότι συναντήθηκε με τον Lee, διάβασε 15 σελίδες από το σενάριο και σοκαρίστηκε λίγο. Το απέρριψε, νιώθοντας έξω από τα νερά του. 

O σκηνοθέτης Ridley Scott ισχυρίζεται ότι  πάντα ήθελε τον Russell Crowe να παίξει τον Maximus στο Gladiator. Όμως, φήμες θέλουν τον Mel Gibson να ήταν η πρώτη του επιλογή. Ο Gibson, λέγεται ότι απέρριψε τον ρόλο θεωρώντας ότι ήταν πολύ μεγάλος για αυτόν. 

Ίσως είναι δύσκολο να φανταστούμε τον Bill Murray να παίζει τον Batman, όμως παρ'ολίγο αυτό να συμβεί, πίσω στη δεκαετία του '80. O Murray ήταν η επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια ταινία του Batman, η οποία ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε. Τίτλος της ταινίας; "The Batman".

Άλλος ένας ηθοποιός που είχε προταθεί για τον ρόλο του Batman, ήταν ο David Boreanaz. Ο ηθοποιός προτίμησε να ασχοληθεί με την τηλεοπτική σειρά "Bones". Ευτυχώς γι΄αυτόν, το "Bones" έγινε μεγάλη επιτυχία, διαφορετικά ίσως να είχε μετανιώσει για την επιλογή του. Τη θέση του πήρε ο Christian Bale ("Batman Begins").

O Johnny Depp κέρδισε μια νέα γενιά θευμαστών ως Καπετάνιος "Jack Sparrow" στους Πειρατές της Καραϊβικής, όμως η Disney αρχικά απευθύνθηκε στον Jim Carrey. Ο Carrey δεν μπορούσε να πάρει τη δουλειά εξ'αιτίας των γυρισμάτων της ταινίας "Θεός για μια εβδομάδα". Η ειρωνία είναι ότι ο Carrey είχε απορρίψει μερικά χρόνια πριν και τον ρόλο του "Ψαλιδοχέρι", που επίσης υποδύθηκε ο Johnny Depp.

Μπορείτε να φανταστείτε τον Sean Connery να παίζει τον Gandalf στη τριλογία του "Άρχοντα των δαχτυλιδιών"; O Peter Jackson (σκηνοθέτης & παραγωγός) μπόρεσε, όμως ο Connery απέρριψε τον ρόλο διότι είχε ορισμένα προβλήματα με το σενάριο. Έτσι ανέλαβε ο ηθοποιός Ian McKellen, ο οποίος υποτίθεται πως έκανε μια μικρή περιουσία από αυτή τη δουλειά. Φημολογείται πάντως, ότι ο Connery διαθέτει μια περιουσία $300 εκατομμυρίων, οπότε μάλλον τα χρήματα δεν ήταν το θέμα. 

O Al Pacino έπαιξε τον Michael Corleone στην εμβληματική ταινία "Ο Νονός", όμως κάποιος άλλος σημαντικός ηθοποιός είχε απορρίψει τον ρόλο. Το 2004, ο Jack Nicholson είχε πει: "Εκείνη την εποχή πίστευα ότι  Ινδιάνοι πρέπει να παίζουν τους Ινδιάνους και  Ιταλοί να παίζουν τους Ιταλούς".

Όταν ήρθε ο ρόλος για τον Djago στο "Djago Unchained", o Will Smith είπε: "Νομίζω ότι είναι υπέροχος, αλλά όχι για μένα". Είναι γεγονός ότι ο Quentin Tarantino πρότεινε στον Smith τον ρόλο όμως εκείνος δεν δέχθηκε. 

O Tom Selleck έχει παίξει πολλούς διάσημους ρόλους στη καριέρα του, όμως θα μπορούσε να έχει κάνει και έναν από τους πλέον διάσημους. Τον Indiana Jones. Ο Selleck περασε από ακρόαση και επελέγη, όμως τελικά δεν μπόρεσε να αρχίσει τα γυρίσματα, λόγω των υποχρεώσεων του στη τηλεοπτική σειρά "Magnum P.I"/Φυσικά, όπως όλοι γνωρίζουμε, ο Harrison Ford κλήθηκε να αναλάβει τον θρυλικό κινηματογραφικό ρόλο . 





Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Η Αθήνα του '60

Αεροφωτογραφία των Αμπελοκήπων, τον Ιούνιο του 1962. Διακρίνεται η κτκλική πλατεία στη συμβολή των λεωφόρων Κηφισίας, Αλεξάνδρας & Βασ. Σοφίας.

Οδός Πανεπιστημίου 1961. Στο βάθος, τα συντριβάνια της Πλατείας Ομονοίας.

Άποψη της πόλης τον Ιούλιο του 1966. Διακρίνονται, το ξενοδοχείο Hilton, το Ζάππειο Μέγαρο και η απόληξη του Καλλιμάρμαρου, δεξιά. (photo by Dick Leonhardt)

Σύνταγμα, περί το 1964, έξω από το ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετανίας.

Έξω από το ξενοδοχείο King George, στο Σύνταγμα, το 1964 (photo by Harry Weber)

Οδός Σταδίου & Κολοκοτρώνη, 1962. 

Οδός Καραγιώργη Σερβίας, Σύνταγμα, 1961 (photo by Harrison Forman)

1962. Η οδός Αμερικής στη συμβολή με την οδό Πανεπιστημίου και τον Λυκαβηττό 
να δεσπόζει στο βάθος.

Βόλτα στο Ζάππειο, με φόντο το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, τον Απρίλιο του 1965.

Ο Ξυλοθραύστης μπροστά στα άρματα της χούντας των συνταγματαρχών, στις 25 Απριλίου 1967. (photo by Alain Nogues)





Billy
(photos αρχείο bill files)

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Ακαδημίας & Βασιλίσσης Σοφίας 1957


Αθήνα 1957
Ο τροχονόμος στην συμβολή της οδού Ακαδημίας με την Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας. 

Δεξιά το κτήριο της Γαλλικής Πρεσβείας, Hôtel Merlin de Douai. Οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1893 και 1895 βάσει σχεδίων του αρχιτέκτονα Αναστάση Μεταξά [γεν. 27.02.1862 – † 28.01.1937].

Αριστερά σπάνια απεικόνιση των κτηρίων που υπήρχαν επί της Ακαδημίας 3, εκεί που είναι σήμερα το Θέατρο Τζένη Καρέζη.
Στο βάθος το Μέγαρο Λεωνίδα Δεληγειώργη, Οδός Ακαδημίας & Κανάρη 1, Κολωνάκι. Έτος 1882, αρχιτέκτων: Ernst Ziller [γεν. 1837 – † 1923] 




photo: Gil Woolley
(1η δημοσίευση εδώ. Ταυτοποίηση οδών: Billy)

'Ερευνα-ταυτοποίηση κτιρίων & κείμενο: Δέσποινα Δρεπανιά


Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

B. B. King (1925-2015): O τελευταίος των θρύλων

Ο "Βασιλιάς των Blues", όπως ήταν γνωστός ο B.B.King, πέθανε την Πέμπτη στο Λας Βέγκας, σε ηλικία 90 ετών. Τον θάνατό του επιβεβαίωσε ο δικηγόρος του, Μπρεντ Μπράϊσον.

Ο αμερικανός κιθαρίστας και τραγουδιστής έπασχε από διαβήτη και ήταν γνωστός για τις δράσεις που είχε αναλάβει για την ενημέρωση του κοινού γύρω απο την ασθένεια.

Το B.B. σήμαινε "Blues Boy", το παιδί των μπλουζ, και το υιοθέτησε με την πρώτη γεύση της επιτυχίας την δεκαετία του '40. Ξεκίνησε την καριέρα του παίζοντας σε κλαμπ και μπαράκια μέσα στα γκέτο της Αμερικής. Το 1956 μέτρησε 342 εμφανίσεις σε κλαμπ, ενώ για μισό περίπου αιώνα μετρούσε 200 με 300 εμφανίσεις τον χρόνο σε θέατρα, στάδια και κλαμπ.
Στην αυτοβιογραφία του η οποία ονομάζεται Blues All Around Me είχε πει πως στόχος του ήταν να μεταφέρει συναισθήματα μέσα από τους ήχους της κιθάρας του.
Η κιθάρα του ήταν η μεγάλη αγάπη της ζωής του. Μία απο τις θρυλικές ιστορίες του είχε συμβεί το 1950. Επαιζε μουσική σε ένα κλαμπάκι, όταν δύο άνδρες πιάστηκαν στα χέρια και κατά την διάρκεια του καυγά έριξαν μια λάμπα κηροζίνης και το κλαμπ πήρε φωτιά. Ο Β. Β. King βγήκε μεν τρέχοντας αλλά μόλις θυμήθηκε την κιθάρα του, μπήκε τρέχοντας στο κλαμπ και την έσωσε απο τις φλόγες. Οταν έμαθε ότι οι δύο άνδρες είχαν έρθει στα χέρια για μια γυναίκα που την έλεγαν Λουσίλ, ο Κινγκ αποφάσισε να δώσει στην κιθάρα του το ίδιο όνομα.

Παντρεύτηκε δύο φορές χωρίς επιτυχία και ήταν επίσημα εργένης από το 1966 και μετά. Έκανε 15 παιδιά με 15 διαφορετικές γυναίκες, αλλά η Lucille - η κιθάρα του - ήταν πάντα στο πλευρό του.
Γεννήθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου του 1925, από τον Albert και τη Nora Ella king, δύο αγρότες, στο Beclair, ένα χωριουδάκι στο Μισισιπή.
Στις αρχές του '40,όταν ήταν ακόμα 14 χρονών, η μητέρα του είχε πεθάνει κι ο πατέρας του είχε φύγει. Εκείνη τη χρονιά έβγαλε 7,54 δολλάρια από την καλλιέργεια βαμβακιού. Αυτό ήταν και το πρώτο του εισόδημα ως ανεξάρτητος πολίτης.

Στα 80 του ήταν πια πολυεκατομμυριούχος. Ηταν ιδιοκτήτης μίας έπαυλης στο Λας Βέγκας, μιας ντουλάπας γεμάτης tuxedoes και smoking και μίας αλυσσίδας νυχτερινών κέντρων με το όνομά του, μεταξύ των οποίων κι ένα δημοφιλέστατο στην 42η οδό στο Μανχάταν.

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Πωλήσεις αυτοκινήτων Απρίλιος 2015

Ανοδικά κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Απρίλιο. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 7.801 νέα επιβατικά έναντι 5.444 πέρσι, σημειώνοντας αύξηση 43.3%.
Σε επίπεδο έτους (Ιαν.-Απρ.), οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονται σε 25.072 μονάδες, έναντι 22.046 στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι , αυξημένες κατά 13.7%. 

Η Volkswagen βρέθηκε στη κορυφή τον Απρίλιο, με 952 μονάδες και ποσοστό 12.2%, ενώ η Toyota ακολούθησε στη 2η θέση με 818 μονάδες (10.5%)
Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε η Opel, με 724 αυτοκίνητα και ποσοστό 9.3%

Αναλυτικότερα, οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες ήταν οι εξής:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015

ΕΤΑΙΡΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
1
Volkswagen
952
12.2%
2
Toyota
818
10.5%
3
Opel
724
9.3%
4
Nissan
679
8,7%
5
Peugeot
495
6.3%
6
Suzuki
454
5.8%
7
Citroen
440
5.6%
8
Audi
370
4.7%
9
Ford
349
4.5%
10
Skoda
296
3.8%







H VW ήρθε 1η σε πωλήσεις στην Ελλάδα, τον Απρίλιο. Στο τετράμηνο διατηρεί τη 2η θέση της γενικής κατάταξης,  πίσω από την Toyota, με συνολικά 2.623 μονάδες και μερίδιο 10.5%








Billy
Στοιχεία: ΣΕΑΑ

Τρίτη 12 Μαΐου 2015

Άφιξη στην Αθήνα των 80s

Ιούλιος 1988
Άφιξη ξένων τουριστών στην Αθήνα 
και αναμονή για μεταφορικό μέσο. Τελικός προορισμός, τα ελληνικά νησιά.





photo by Jeroen Meijer
(ευχαριστώ τον Jeroen για την άδεια χρήσης της φωτογραφίας στο bill-files)

Πέθανε η Λίλυ Παπαγιάννη σε ηλικία ογδόντα ετών

Η κηδεία της ηθοποιού θα γίνει στο Νεκροταφείο Ζωγράφου την Πέμπτη

Πέθανε το πρωί της Τρίτης η ηθοποιός Λίλυ Παπαγιάννη, σε ηλικία ογδόντα ετών. Διακριτική, ευγενής, με ταμπεραμέντο κι ένα υπόγειο χιούμορ, σπούδασε στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης και πρωτοβγήκε στο σανίδι το 1957 με τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη. Την ίδια χρονιά γνώρισε και παντρεύτηκε με τον ηθοποιό Ανδρέα Φιλιππίδη. Μαζί συγκρότησαν θίασο ως το 1965. Στη συνέχεια και ως το 1969 συνεργάστηκε με το ΚΘΒΕ σε παραστάσεις, ενώ από το 1982 ως το 1988 έπαιξε στο Εθνικό Θέατρο.

Ξεχώρισε στη μεγάλη οθόνη μέσα από ρόλους που ανέδειξε με το ταλέντο και τη φινέτσα της όπως στις ταινίες «Δεσποινίς διευθυντής», «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», «Η χαρτοπαίχτρα», «Μια τρελή τρελή οικογένεια». Εκανε τηλεόραση και ραδιόφωνο .  

Η κηδεία της θα γίνει την Πέμπτη, στις 12.00, από το Νεκροταφείο Ζωγράφου.



Νικήτας Τσακίρογλου

Ο Νικήτας Τσακίρογλου είναι Έλληνας ηθοποιός και σκηνοθέτης.

Γεννήθηκε το 1938 στην Αθήνα και σπούδασε στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.
Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο στην παράσταση "Τα Κόκκινα Φανάρια" (1962) και καθιερώθηκε ως ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές του Εθνικού.

Στον κινηματογράφο πρώτη του ταινία ήταν οι "Προστάτες" το 1973. 
Πήρε μέρος σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, καθώς και στον κινηματογράφο.

Συμμετείχε στο ΚΘΒΕ, στο Θέατρο Τέχνης του Κουν, στο "Αμφιθέατρο" του Σπύρου Ευαγγελάτου και σε προσωπικούς θιάσους.
Τιμήθηκε με το βραβείο "Κατίνα Παξινού" το 1973 και με το βραβείο α' ανδρικού ρόλου "Αιμίλιος Βεάκης" το 1997.
Συμμετείχε με το Εθνικό Θέατρο στην Πνευματική Ολυμπιάδα της Μόσχας το 1980 και στη Σεούλ το 1988.

Έχει ασχοληθεί και με τη σκηνοθεσία θεατρικών έργων.
Το 1997 ίδρυσε την Πολιτιστική Εταιρεία "Επιλογή", ενώ είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος από το 2004, ο τρίτος μόλις ηθοποιός που αποτελεί διευθυντή κρατικού θεάτρου (μετά τον Αλέξη Μινωτή και το Νίκο Κούρκουλο). 
Αποτέλεσε τον 14ο καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ από την ίδρυσή του το 1961, ενώ είναι ο πρώτος που τοποθετήθηκε για δεύτερη συνεχή τριετή θητεία.
Κατά την περίοδο διεύθυνσής του ήρθε αντιμέτωπος με τα χρόνια οικονομικά προβλήματα του ΚΘΒΕ, που χειροτέρεψαν λόγω και της οικονομικής κρίσης.
Τελικάανακοίνωσε το Μάιο του 2009 την απόφασή του να παραιτηθεί.

Είναι παντρεμένος εδώ και 46 χρόνια με την ηθοποιό Χρυσούλα Διαβάτη κι έχουν αποκτήσει μια κόρη και δύο εγγόνια.


πηγή

5 sexy μουσικά κομμάτια

1. Tosca - "Honey"
Το μουσικό δίδυμο από τη Βιέννη, κυκλοφόρησε το 2002 το E.P. "Different Tastes of Honey".
Mέσα από τις πολυάριθμες εκτελέσεις του κομματιού "Honey", που περιέχει, ξεχωρίζει η Markus Kienzl Dub. Eίναι άλλωστε αυτή που συνοδεύει το ερωτικό και προκληκτικό video clip, ένα από τα hot themes στη μεταμεσονύκτια chill out zone του MTV, εκείνη τη περίοδο. 


2. Madonna - "Justify my Love"
Το Νοέμβριο του 1990 η Madonna κυκλοφόρησε τη συλλογή "The Immaculate Collection", που περιείχε τις μεγαλύτερες, ως τότε, επιτυχίες της (greatest hits). Εξαίρεση αποτελούσαν δύο τραγούδια, που ήταν καινούργια. To "Rescue Me" και το "Justify my Love". Το δεύτερο, γραμμένο από τους Lenny Kravitz & Ingrid Chavez (με συμμετοχή και της Madonna), κυκλοφόρησε σε single και δεν θα αργούσε να γίνει και αυτό μια μεγάλη εμπορική επιτυχία σε Ευρώπη και Αμερική.  Με σαφώς πιο "ώριμο" ήχο σε σχέση με το παρελθόν και ένα αναμφισβήτητα ερωτικό video clip σε άσπρο-μαύρο, που ξεσήκωσε αντιδράσεις εκείνη την εποχή, ήταν ξεκάθαρο ότι η Madonna οδηγούσε την pop μουσική σε νέα μονοπάτια. 


3. The Herbaliser - "Sensual Woman"
  
Το ντουέτο από το Λονδίνο ξεκίνησε την πορεία του το 1995. Οι επιρροές τους προέρχονται από διάφορα μουσικά είδη, με δείγματα από jazz, funk, trip hop κλπ. To 2000 κυκλοφόρησαν το άλμπουμ "Session One" (ως The Herbaliser Band). Mέσα σε αυτό περιέχεται και το "Sensual Woman". Ένα κομμάτι με αργό, σχεδόν υπνωτικό ρυθμό που σε συνδυασμό με τη γυναικεία φωνή που το συνοδεύει, απλά σε παρασέρνει στους ήχους του.


4. Jane Birkin & Serge Gainsbourg - 
"Je T'aime... Moi Non Plus"
All time classic ερωτικό τραγούδι, κυκλοφόρησε το 1969 και κατέκτησε τα chart της Ευρώπης, ενώ έφτασε μέχρι το Νο1 της Μ. Βρετανίας παρότι ήταν "ξενόγλωσσο". Αρχικά ηχογραφήθηκε με τη Brigitte Bardot στα γυναικεία φωνητικά, το 1967, με την οποία ο Gainsbourg διατηρούσε σχέση εκείνη την εποχή. Ηχογραφήθηκε εκ νέου το 1969, μετά τη γνωριμία του γάλλου καλλιτέχνη με την αγγλικής καταγωγής ηθοποιό και τραγουδίστρια Jane Birkin, οπότε και βγήκε επίσημα στην αγορά. 


5. Donna Summer - "Love to Love You Baby"
To πιο ερωτικό disco κομμάτι είναι χωρίς αμφιβολία, το "Love to Love You Baby", από την βασίλισσα του είδους. Κυκλοφόρησε ως single στα τέλη του 1975 και έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία. Απόλυτα ρυθμικό, με τη Donna Summer να δίνει ρεσιτάλ στα φωνητικά, το τραγούδι απογειώνεται στην μεγάλη εκτέλεση του (album/12 inch) διάρκειας περίπου 
17 λεπτών. 
Σύνθεση: Giorgio Moroder, Donna Summer, Pete Bellotte.




Billy
(επιλογή τραγουδιών: Billy)

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

70 χρόνια από το τέλος του Β' Π.Π.

Στις 8 Μαΐου 1945,  η Ευρώπη γίορταζε το τέλος του πολέμου. Από τον Σεπτέμβριο του 1939 η γηραιά ήπειρος βίωνε την περιπέτεια μιας μεγάλης πολεμικής αναμέτρισης, για δεύτερη φορά μέσα σε μια 20ετία. 
Σήμερα συμπληρώνονται 70 χρόνια από εκείνη την ημέρα, την Ημέρα της Νίκης για την Ευρώπη. 
O Winston Churchill χαιρετάει το πλήθος, την ημέρα που ανακοίνωσε ότι ο πόλεμος τελείωσε. 8 Μαΐου 1945. (photo: Imperial War Museum)

To πρωτοσέλιδο της εφημερίδας "Ελευθερία" στις 8 Μαΐου 1945, την ημέρα που τελείωσε ο 2ος Π.Π στην Ευρώπη. 



Billy.